İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL011
Ders İsmi: Modern İngilizcenin Kaynakları ve Gelişimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. BURAK ASLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı çağdaş İngilizcenin yapısını tanıtmaktır. Ders özellikle İngilizce dilbilgisinde cümle oluşumunun temel birimleri ve süreçlerine odaklanacaktır. Ayrıca Evrensel Dilbilgisi konusuna özel vurgu yapılarak cümle yapısı ile ilgili dil bilgisinin ne olduğunun daha geniş bir resmini sunacaktır. İngilizce dil kullanım sorunları (cümle, noktalama işaretleri ve anlaşma ile ilgili sorunlar dahil) ve bunların temel kaynakları (dil değişikliği, dil tutumları ve Standart İngilizce kavramı) tartışılacaktır. Stilistik, bölgesel ve sosyal çeşitliliğin İngilizce kullanım üzerindeki etkilerinin izleri sunulacaktır.
Dersin İçeriği: Çağdaş İngilizcenin fonoloji, biçim bilgisi, sözdizimi gibi temel dilbilgisi ögeleri açısından incelenmesi. İngilizcenin temelleri ve temel yapısının genel değerlendirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dilin özelliklerini anlama ve dil öğretiminde bu bilgiyi kullanabilme,
2) İngilizcenin dilbilgisi kuralları ve bunların kullanım ve öğretimine hakim olma
3) Yazma ve konuşma İngilizcesindeki farklılıkları öğrenme ve bunların sebeplerini tartışma,
4) İngilizcenin söz dizimsel ve morfolojik açıdan yapısını inceleme
5) Derste öğrenilen temel gramer terminolojisini ve analitik teknikleri uygulayabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Course Introduction: Explanation of the course based on the syllabus; an introduction to the Course. What is language?
2) A systematic survey of English syntax.
3) Usage issues in modern English grammar: Punctuation, usage problems, subject-verb agreement.
4) Auxiliaries
5) Adjective-adverb confusions and spelling
6) Style: Emphasis, clarity, concision and consistency.
7) Review
8) Midterm Exam
9) Style: Grammar and literary analysis
10) Words and morphology
11) Word structure, word order
12) Constituency
13) Language death and language decay
14) Review
15) Final Exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Sidney Greenbaum, A College Grammar of English, London: Longman, 1989. (ISBN: 0582285976)
• Laurel, J. Brinton, The Structure of Modern English, A Linguistic Introduction, John Benjamins Publishing Company, 2000 (ISBN-13: 978-1556196621)
• De Carrico, J. S. 2002. The Structure of English. The University of Michigan Press: Ann Arbor.
Diğer Kaynaklar: • Jacobs, R. A. 1995. English Syntax. Oxford University Press. Tallerman, M. Understanding Syntax. Arnold: London.
• van Gelderen, E. 2002. An Introduction to the Grammar of English. John Benjamins: Amsterdam

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 0 5 80
Ara Sınavlar 1 0 2 2
Final 1 0 2 2
Toplam İş Yükü 126