EHP211 Eczane İşletmeciliğiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Eczane HizmetleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczane Hizmetleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EHP211
Ders İsmi: Eczane İşletmeciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ŞERİFE YEKBUN TÜTÜNCÜ
Dersi Veren(ler): Ş. Yekbun Tütüncü
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eczane, eczacı ve eczacılık hakkında genel bilgi vermek,
Hastalık, hasta, sağlık, ilaç, reçete, tedavi gibi genel tanımları öğretmek,
Eczane ve eczacılık mevzuatı hakkında genel bilgiler vermek,
Eczane işletmeciliği genel esasları
Pazarlama ve satış yöntemlerini öğretmek
Dersin İçeriği: Eczane, eczacı ve eczacılık hakkında genel bilgi, eczane yönetmeliği, eczane işletmesi, eczaneler için pazarlama, eczane çalışanları ve hasta hakları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacılık ile eczane işletmeciliği hakkındaki kavramları tanımlar.
2) Eczacılık mevzuatını ve eczanede çalışanlar ile ilgili kanun ve yönetmelikleri takip eder ve açıklar.
3) Eczanelerde bulunan ilaç ve ecza maddelerinin özelliklerini tanımlar ve saklama şartlarına uygun olarak muhafaza edilmesi için takip eder.
4) Eczanelerde işlenen reçete tiplerini ve işlemlerini açıklar.
5) Eczane işletmesini anlatır ve eczanelerdeki pazarlama yöntemleri ile satış tekniklerini uygular.
6) Eczanelerdeki gelir-gider hesaplamalarını yapar.
7) Eczanelerin teftişe uygun şekilde kanun ve yönetmeliklere uygun olarak işletilmesine yardımcı olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eczanelerde Çalışan Hasta ve Müşteri İlişkileri
1) Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri
2) Eczacılık ve Eczane İşletmeciliği ile İlgili Genel Kavram ve Tanımlar
3) Eczane ve Eczacılık Mevzuatı
4) Eczane ve Eczane Çalışanları Hakkında Kanun ve Yönetmelikler
5) Eczanelerde Bulunan İlaç ve Ecza Maddelerinin Özellikleri ve Bu Maddeler ile İlgili Çalışanların Sorumlulukları
6) Eczanelerde Bulundurulması Zorunlu İlaçlar ve Tıbbi Malzemeler
7) Eczanelerde Kabul Edilebilecek Reçete Tipleri ve Reçete İşlemleri
8) Vize
9) Eczanelerde Kabul Edilebilecek Reçete Tipleri ve Reçete İşlemleri
10) Eczane İşletmesi ve Ekonomik Yaşam
11) Eczaneler için Pazarlama Yöntemleri ve Satış Teknikleri
12) Eczanelerde Gelir ve Gider Hesapları
13) Eczanelerde Çalışan Hasta ve Müşteri İlişkileri
14) Eczanelerin Teftişi ve İyi Eczacılık Uygulamaları
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özçelikay, G. (2003). Reçete Ve Etik Sorunlar, Çağdaş Tıp Etiği
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. 3 2 3 3 3 3 2
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. 3 3 1 1 3 3 2
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. 1 3 1 1 1 1 3
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 3 1 3 2
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1 2 3 1 1 1 2
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. 1 1 1 3 1 3 1
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1 1 1 1 2 1 1
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 3 3 2 2 1 1 2
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. 1 2 3 1 1 1 3
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 2 3 2 1 2 1 2
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. 1 1 3 2 1 1 1
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. 2 2 1 1 3 1 3
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. 1 1 2 2 3 2 2
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. 2 3 1 1 1 1 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. 3
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. 3
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. 3
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. 3
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 3
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. 3
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. 3
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. 3
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. 3
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 12
Sunum / Seminer 2 6
Ödevler 3 12
Ara Sınavlar 1 4
Final 2 8
Toplam İş Yükü 68