Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE492 | ||||
Ders İsmi: | Mezuniyet Projesi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere bireysel olarak hazırlayacakları bitirme projesi ile öğrenmiş oldukları becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Araştırma planı oluşturma, araştırma verilerini kaydetme, araştırma bulgularını yorumlama ve sonuçlarını yazma, bulguları paylaşma, sunum yapma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Projeyi başlatır, devam ettirir ve sonuçlarını analiz eder 2) İstatistiksel yöntemlerle elde edilen verilerin analizini yapar 3) Projenin sonuçlarını güncel literatür ile tartışarak yazar 4) Sonuçlarını sunar ve tartışır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırmanın Uygulanması | |
2) | Araştırmanın Uygulanması | |
3) | Araştırma Bulgularının SPSS’e girilmesi | |
4) | Araştırma Bulgularının SPSS’e girilmesi | |
5) | Araştırma Bulgularının Analizi | |
6) | Araştırma Bulgularının Analizi | |
7) | Bulguların Yazılması | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sonuçların Yazılması | |
10) | Tartışmanın Yazılması | |
11) | Tartışmanın Yazılması | |
12) | Sonuç ve Önerilerin Yazılması | |
13) | Kaynakların Yazılması | |
14) | Araştırma Raporunun Sunumu | |
15) | Araştırma Raporunun Sunumu | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN. Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2014. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN. Research in Nursing, Process, Application and Critical. Nobel Medicine Bookstores, İstanbul, 2014. Hayran, O. Özbek H. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. 2. Basım. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2017. |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Yayınevi: Hatiboğlu Yayınevi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 3 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 16 | 17 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 55 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76 |