EBE492 Mezuniyet Projesi 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE492
Ders İsmi: Mezuniyet Projesi 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Refika Genç Koyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere bireysel olarak hazırlayacakları bitirme projesi ile öğrenmiş oldukları becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Araştırma planı oluşturma, araştırma verilerini kaydetme, araştırma bulgularını yorumlama ve sonuçlarını yazma, bulguları paylaşma, sunum yapma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Projeyi başlatır, devam ettirir ve sonuçlarını analiz eder
2) İstatistiksel yöntemlerle elde edilen verilerin analizini yapar
3) Projenin sonuçlarını güncel literatür ile tartışarak yazar
4) Sonuçlarını sunar ve tartışır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırmanın Uygulanması
2) Araştırmanın Uygulanması
3) Araştırma Bulgularının SPSS’e girilmesi
4) Araştırma Bulgularının SPSS’e girilmesi
5) Araştırma Bulgularının Analizi
6) Araştırma Bulgularının Analizi
7) Bulguların Yazılması
8) Ara Sınav
9) Sonuçların Yazılması
10) Tartışmanın Yazılması
11) Tartışmanın Yazılması
12) Sonuç ve Önerilerin Yazılması
13) Kaynakların Yazılması
14) Araştırma Raporunun Sunumu
15) Araştırma Raporunun Sunumu
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN. Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2014.
Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN. Research in Nursing, Process, Application and Critical. Nobel Medicine Bookstores, İstanbul, 2014.
Hayran, O. Özbek H. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. 2. Basım. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2017.
Diğer Kaynaklar: Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Yayınevi: Hatiboğlu Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3 2 3 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3 3 3 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3 3 3 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 2 3 3 3
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 3 3 3 3
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3 3 3 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 3 3 3 3
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3 3 3 3
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 3 3 3 3
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 3
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 3
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 3
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 3
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Uygulama 16 17
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 55
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 76