Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE491 | ||||
Ders İsmi: | Mezuniyet Projesi 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere bireysel olarak bir proje hazırlayabilmeleri için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Literatür tarama, araştırma sürecinin tanımlanması, araştırma planlama, evren ve örneklem seçimini tanımlama, veri toplama sürecini ve verileri değerlendirmeyi tanımlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güncel literatürü tarayarak proje konusu geliştirebilir 2) Proje konusu ile ilgili verilere ulaşmak için ilgili literatürü tarayabilir 3) Proje sürecini başlatmak için gerekli etik ve yasal ilkeleri bilir 4) Elde edeceği verileri istatistiksel olarak analiz edebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Danışman Hocaların Belirlenmesi | |
2) | Literatür Tarama | |
3) | Proje Konusunun Belirlenmesi | |
4) | Problemin Tanımı ve Öneminin Yazılması | |
5) | Problemin Tanımı ve Öneminin Yazılması | |
6) | Proje Yönteminin Belirlenmesi | |
7) | Proje Yönteminin Yazılması | |
8) | Ara sınav | |
9) | Etik Kurul İzin Sürecinin Başlatılması | |
10) | Araştırmanın Uygulanacağı Kurumdan İzin ve Etik Kurul İzninin Alınması | |
11) | Araştırmanın Uygulanması | |
12) | Araştırmanın Uygulanması | |
13) | Araştırmanın Uygulanması | |
14) | Araştırmanın Uygulanması | |
15) | Araştırmanın Uygulanması | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN. Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2014. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN. Research in Nursing, Process, Application and Critical. Nobel Medicine Bookstores, İstanbul, 2014. Hayran, O. Özbek H. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. 2. Basım. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2017. |
Diğer Kaynaklar: | Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, MN. Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2014. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 | 3 | 2 | |||||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 2 | 3 | 2 | 1 | ||||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 3 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 64 |