Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE402 | ||||
Ders İsmi: | Ebelikte İntörnlük 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. Ü. REFİKA GENÇ KOYUCU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin edindikleri bilgi ve becerilerini, kanıta dayalı uygulamalar çerçevesinde ilgili hastane ve kurumlarda uygulamaları, bakıma yansıtabilmeleri ve yaşam boyu öğrenme sürecinin basamaklarını kullanarak mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanmaları. |
Dersin İçeriği: | Klinik uygulama, vaka tartışması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hasta/hasta yakını ve toplumu oluşturan bireylerle kurduğu terapotik ilişkiyi sürdürür. 2) Kuramsal ve kanıta dayalı araştırmalardan elde edilen bilgiyi ebelik uygulamalarına entegre ederek kullanır. 3) Bakım verirken ekibin diğer üyeleri ile iş birliği içinde çalışmayı öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
2) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
3) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
4) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
5) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
6) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
7) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
8) | Ara sınav | |
9) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
10) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
11) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
12) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
13) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
14) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
15) | Klinik Uygulama, Vaka Tartışması | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Tüm mesleki kitaplar. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 2 | 2 | 2 | |||||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 2 | 2 | 2 | |||||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 3 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 15 | 270 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 130 |
Ödevler | 8 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 438 |