EBE106 Genel Beslenmeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE106
Ders İsmi: Genel Beslenme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Elif Emiroğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsan yaşamı ve sağlığı için beslenmenin önemi, tanımı, enerji ve besin öğeleri, günlük gereksinimleri, besin kaynakları, yetersizlik durumlarını bilimsel çalışmalar doğrultusunda vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: The contents of this course are sufficient and balanced nutrition, nutrients and health interactions, importance of nutrients in nutrition, nutrient resources, use in the body and daily needs, energy, energy substrates (carbohydrates, proteins and fats) energy generation, age and gender energy requirements, importance of vitamins and minerals in nutrition, classification, nutrient sources, use in the body, daily needs.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beslenme ile ilgili temel kavramları bilir
2) Besin öğelerini ve vücutta kullanım şekillerini açıklar
3) Düzenli ve dengeli beslenmenin önemini kavrar
4) Besinleri makro ve mikro besin öğesi içeriği yönünden sıralar
5) Makro ve mikro besin öğelerinin önemini kavrar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beslenme ve Sağlık İlişkisi, Besin Grupları I
2) Beslenme ve Sağlık İlişkisi, Besin grupları II
3) Metabolizma
4) Karbonhidratlar
5) Proteinler
6) Yağlar
7) Vitaminler I
8) Ara Sınav
9) Vitaminler II
10) Resmi tatil
11) Mineraller I
12) Mineraller II
13) Su
14) Genel tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Yayınları. 18. baskı, Ankara, 2018.
-Baysal A. Genel Beslenme. Hatiboğlu Yayınları. 17.baskı, Ankara, 2018.
-Mahan, L.K., Stump, S.E. (2004). Krause’s.Food, Nutrition & Diet Therapy (Ed by), 14 th Edition, Elsevier (USA), 2017.
Diğer Kaynaklar: -Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Yayınları. 18. baskı, Ankara, 2018.
-Baysal A. Genel Beslenme. Hatiboğlu Yayınları. 17.baskı, Ankara, 2018.
-Mahan, L.K., Stump, S.E. (2004). Krause’s.Food, Nutrition & Diet Therapy (Ed by), 14 th Edition, Elsevier (USA), 2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 2 2 2 2 2
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır.
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir.
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir.
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir.
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir.
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir.
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir.
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 3 3 3 3 3
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 2
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır.
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir.
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir.
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir.
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir.
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir.
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir.
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 3
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 27
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 57