Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE014 | ||||
Ders İsmi: | Doğum Koçluğu | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kadına; gebelik,doğum ve doğum sonrasında hem duygusal hem de fiziksel anlamda destek hizmeti sağlamak |
Dersin İçeriği: | Kişisel gelişim psikolojini, gebelik fizyolojisini, doğumda ağrıyla başa çıkabilmeyi, gebelik ve lohusalık sürecinde ilaç dışı rahatlatıcı ve tamamlayıcı teknikleri, anne bebek dostu hastane kavramını, derin gevşeme tekniklerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doğum koçluğu eğitimi verme yeterliliği kazanırlar 2) Doğum koçu olarak çalışma yetkisi elde eder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kişisel Gelişim Psikolojisi | |
2) | Temel doğum bilgisi ve gebelik fizyolojisi | |
3) | Girişimsel doğumlar ,riskli gebelikler ve sezaryenin anne ve bebek için önemi | |
4) | Doğuma hazırlık süreci | |
5) | Doğal doğum ve doğumda ağrıyla başa çıkabilme | |
6) | Gebelik ve lohusalık sürecinde ilaç dışı rahatlatıcı ve | |
7) | Tamamlayıcı teknikler | |
8) | Ara sınav | |
9) | Anne ve bebek dostu hastane kavramı | |
10) | Yenidoğan süreci, bakımı ve hastalıkları | |
11) | Yenidoğan masajı, bebek banyosu | |
12) | Anne sütü ve emzirme teknikleri | |
13) | Doğuma hazırlık sürecinde ağrı ve nefes kontrolü, meditasyon ve derin gevşeme teknikleri | |
14) | Gebelik ve lohusalıkta stres kontrolü için nefes teknikleri, gebelik ve doğumda fiziksel egsersizler ve pilates eğitimi | |
15) | Profesyonel eğitim yöntemleri, sunum nasıl hazırlanır, aktif sunum yöntemleri | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed ve ISI Web of Science gibi web siteleri Web sites: For example; Pubmed and ISI Web of Science |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 | 3 | ||||||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 2 | 3 | ||||||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 2 | 3 | ||||||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 | 2 | ||||||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 1 | 1 | ||||||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 2 | 2 | ||||||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 1 | 2 | ||||||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 2 | 2 | ||||||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 2 | 2 | ||||||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 2 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 3 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 2 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 9 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 |