DIL636 Çince 4İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Laboratuvar TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL636
Ders İsmi: Çince 4
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: DIL635 - Chinese 5
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mandarin Çince (Çin’nin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince
Seviye Tespit Sınavı) 4. Seviyesinin girişi bu derste amaçlanan,
öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini
ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi
kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Günlük hayatta para değiştirme, ziyaret ettiği yerini anlatma, kitap ödünç alma ve geriye verme, yeni arkadaşı edinme, karşılaştırma, kıyafeti satın alma, posta ofiste olma, nesne betimleme, hatırlatma, hobilerini bahsetme, Şimdiki Zaman, sebebi sorma, Yeni Yılı kutlama gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Soyut, uzun, karmaşık yapılar içeren veya edebi her türlü metin ve yazışmayı zaman zaman sözlük yardımı alarak anlayabilir, dolaylı anlatımları fark edebilir.
2) İhtiyaç duyduğu ifadeleri kolaylıkla bulup kendini doğal ve akıcı bir şekilde ifade edebilir.
3) Günlük fonksiyonların yanında dili akademik ve mesleki amaçlar için de esnek ve etkili bir şekilde kullanabilir.
4) Karmaşık konularda, bağlantıların ve ilişkilerin açıkça ortaya konduğu, iyi yapılandırılmış ve iyi organize edilmiş, ayrıntılar içeren metinler ve denemeler yazabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.  Yeni Kelimeler  Durum Belirtme Tümleci-1  Fonksiyon kelime ‘了’ ile bitmiş eylemi anlatma  Fiil tekrarlı kalıp  Sayılar 100-10,000 New Practical Chinese Reader Textbook-2
2) 15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.  Selam verme  Gerçekleşen olayı kanıtlama  Eylemi veya hareketi değerlendirme  Bankada para değiştirme  Ziyaret ettiği yeri anlatma  Çince karakterin yapı yöntemi-1 New Practical Chinese Reader Textbook-2
3) 16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.  Yeni Kelimeler  Kişi zamir ‘自己’ ve zarf ‘就’  Basit yön belirtme tümleci  ‘把’ cümlesi  zaman belirtme tümleci New Practical Chinese Reader Textbook-2
4) 16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.  Formu doldurma  Kitap ödünç alma  Kitap geriye verme  Yeni arkadaşı edinme  Kısa bir sürede ayrılma  Çince karakterin yapı yöntemi-2 New Practical Chinese Reader Textbook-2
5) 17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel  Yeni Kelimeler  Fonksiyon kelime ‘了’ ve ‘了’ birleşik kullanımı  Fonksiyon kelimesi ‘了’ ile dereceyi belirtme  Fiil ‘来、去、到, vb.’ ile zaman betimleme tümleci New Practical Chinese Reader Textbook-2
6) 17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel  ‘的’ kelime kalıplar  ‘比’ edat ile karşılaştırma  Sayı belirtme tümleci  Nesne betimleme New Practical Chinese Reader Textbook-2
7) 17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel  Nesneler karşılaştırma  Kıyafeti satın alma  Çince karakterin yapı yöntemi-3 New Practical Chinese Reader Textbook-2
8) VİZE Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
9) 18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.  Yeni Kelimeler  Birim kelimesi ‘些’ ; Edat kelimesi ‘往’  Kişi zamir ‘咱们’ ve ‘大家’  Sonuç belirtme tümleci  ‘把’ ve ‘是’ cümleler New Practical Chinese Reader Textbook-2
10) 18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.  Posta ofiste  Nesne belirtme  Belirsiz durum  Uyarma  Otobüse binme  Çince karakterin yapı yöntemi-4 New Practical Chinese Reader Textbook-2
11) 19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir  Yeni Kelimeler  ‘还没(有) +V+呢’ kalıp  ‘好’ sonuç belirtme tümleci  ‘是不是’ soru cümlesi  ‘来 + V/VP’ kalıp  Zaman belirtme tümleci New Practical Chinese Reader Textbook-2
12) 19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir  ‘跟 .... (不)一样’ kullanılarak karşılaştırma  Çoğu fiilli cümleyle eylemin yöntemini açıklama  Vedalaşma  Nesneler karşılaştırma  Hobilerinden bahsetme  Devam eden bir durumu ifade etme  Çince karakterin yapı yöntemi-5 a New Practical Chinese Reader Textbook-2
13) 20.ÜNİTE Yeni Yıl  Yeni Kelimeler  Bağlaç ‘因为.....所以....;或者; ....的时候’  ‘呢’ ile kısatma soru cümlesi  Zarf kelimesi ‘再’ ve ‘又’ New Practical Chinese Reader Textbook-2
14) 20.ÜNİTE Yeni Yıl  6 tane temel cümle öğesi  Çoğu fiilli cümleler  Sebebini sorma  Hızlandırma  Yeni Yılı kutlama  Çince karakterin yapı yöntemi-6 New Practical Chinese Reader Textbook-2
15) FİNAL New Practical Chinese Reader Textbook-2
16) FİNAL New Practical Chinese Reader Textbook-2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: New Practical Chinese Reader Textbook-2
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Tıbbi laboratuvar teknikleri insan sağlığına yönelik mikrobiyoloji, biyokimya, hematoloji, immünoloji gibi temel tıp alanlarının genel ve uygulamalı bilimlerine yönelik yetkinlik kazanarak, hekimlerin gerekli gördüğü hasta örneklerinden tanıya giden yolda temel bilgi ve becerilerini uygular.
2) Tıbbi laboratuvarda tetkikleri yapılacak örneklerin kabulü işleminde görev alır.
3) Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapar, preparatları hazırlar, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
4) Analiz işlemleri için kullanılan kimyasal maddelerin, mikrobiyolojik materyallerin ve besiyerlerinin hazırlanmasından, alınan hasta örneklerinin bu malzeme ve materyallere hangi yöntemlerle uygulanacağına kadar bilgi donanımına sahiptir.
5) Tıbbi laboratuvarda ilgili uzman hekim tarafından istenen tıbbi tetkikleri yapar ve sonuçları kontrol edip, raporlanması ve onaylanması için laboratuvar şefi ve/veya uzman doktora sunar.
6) Biyogüvenlik seviyelerine uygun olarak laboratuvar alet ve sarf malzemelerin depolanması kaydı ve düzenlenme işlemlerine kadar sorumludur.
7) Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
8) Atıkların biyogüvenlik kurallarına göre imhasını takip eder, laboratuvar güvenliğiyle ilgili kritik durumlarda ilgili sorumlulara acil bilgi verir.
9) Tıbbi laboratuvarda iş organizasyonu yapar, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde mesleki görevlerini yerine getirirken, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
10) Alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
11) Tıbbi laboratuvar alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. İletişim konusunda kendini geliştirerek, grup çalışmasında etkin rol alır.
13) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi laboratuvar teknikleri insan sağlığına yönelik mikrobiyoloji, biyokimya, hematoloji, immünoloji gibi temel tıp alanlarının genel ve uygulamalı bilimlerine yönelik yetkinlik kazanarak, hekimlerin gerekli gördüğü hasta örneklerinden tanıya giden yolda temel bilgi ve becerilerini uygular.
2) Tıbbi laboratuvarda tetkikleri yapılacak örneklerin kabulü işleminde görev alır.
3) Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapar, preparatları hazırlar, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
4) Analiz işlemleri için kullanılan kimyasal maddelerin, mikrobiyolojik materyallerin ve besiyerlerinin hazırlanmasından, alınan hasta örneklerinin bu malzeme ve materyallere hangi yöntemlerle uygulanacağına kadar bilgi donanımına sahiptir.
5) Tıbbi laboratuvarda ilgili uzman hekim tarafından istenen tıbbi tetkikleri yapar ve sonuçları kontrol edip, raporlanması ve onaylanması için laboratuvar şefi ve/veya uzman doktora sunar.
6) Biyogüvenlik seviyelerine uygun olarak laboratuvar alet ve sarf malzemelerin depolanması kaydı ve düzenlenme işlemlerine kadar sorumludur.
7) Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
8) Atıkların biyogüvenlik kurallarına göre imhasını takip eder, laboratuvar güvenliğiyle ilgili kritik durumlarda ilgili sorumlulara acil bilgi verir.
9) Tıbbi laboratuvarda iş organizasyonu yapar, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde mesleki görevlerini yerine getirirken, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
10) Alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
11) Tıbbi laboratuvar alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. İletişim konusunda kendini geliştirerek, grup çalışmasında etkin rol alır.
13) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 4 52
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 124