Dersin Amacı: |
Mandarin Çince (Çin’nin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince
Seviye Tespit Sınavı) 4. Seviyesinin girişi bu derste amaçlanan,
öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini
ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi
kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği: |
Günlük hayatta para değiştirme, ziyaret ettiği yerini anlatma, kitap ödünç alma ve geriye verme, yeni arkadaşı edinme, karşılaştırma, kıyafeti satın alma, posta ofiste olma, nesne betimleme, hatırlatma, hobilerini bahsetme, Şimdiki Zaman, sebebi sorma, Yeni Yılı kutlama gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.
Yeni Kelimeler
Durum Belirtme Tümleci-1
Fonksiyon kelime ‘了’ ile bitmiş eylemi anlatma
Fiil tekrarlı kalıp
Sayılar 100-10,000 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
2) |
15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.
Selam verme
Gerçekleşen olayı kanıtlama
Eylemi veya hareketi değerlendirme
Bankada para değiştirme
Ziyaret ettiği yeri anlatma
Çince karakterin yapı yöntemi-1
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
3) |
16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.
Yeni Kelimeler
Kişi zamir ‘自己’ ve zarf ‘就’
Basit yön belirtme tümleci
‘把’ cümlesi
zaman belirtme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
4) |
16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.
Formu doldurma
Kitap ödünç alma
Kitap geriye verme
Yeni arkadaşı edinme
Kısa bir sürede ayrılma
Çince karakterin yapı yöntemi-2 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
5) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
Yeni Kelimeler
Fonksiyon kelime ‘了’ ve ‘了’ birleşik kullanımı
Fonksiyon kelimesi ‘了’ ile dereceyi belirtme
Fiil ‘来、去、到, vb.’ ile zaman betimleme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
6) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
‘的’ kelime kalıplar
‘比’ edat ile karşılaştırma
Sayı belirtme tümleci
Nesne betimleme |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
7) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
Nesneler karşılaştırma
Kıyafeti satın alma
Çince karakterin yapı yöntemi-3 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
8) |
VİZE |
Başarının Yolu 1-2
Road to Success 1-2 |
9) |
18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.
Yeni Kelimeler
Birim kelimesi ‘些’ ; Edat kelimesi ‘往’
Kişi zamir ‘咱们’ ve ‘大家’
Sonuç belirtme tümleci
‘把’ ve ‘是’ cümleler |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
10) |
18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.
Posta ofiste
Nesne belirtme
Belirsiz durum
Uyarma
Otobüse binme
Çince karakterin yapı yöntemi-4 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) |
19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
Yeni Kelimeler
‘还没(有) +V+呢’ kalıp
‘好’ sonuç belirtme tümleci
‘是不是’ soru cümlesi
‘来 + V/VP’ kalıp
Zaman belirtme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
12) |
19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
‘跟 .... (不)一样’ kullanılarak karşılaştırma
Çoğu fiilli cümleyle eylemin yöntemini açıklama
Vedalaşma
Nesneler karşılaştırma
Hobilerinden bahsetme
Devam eden bir durumu ifade etme
Çince karakterin yapı yöntemi-5 a |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
13) |
20.ÜNİTE Yeni Yıl
Yeni Kelimeler
Bağlaç ‘因为.....所以....;或者; ....的时候’
‘呢’ ile kısatma soru cümlesi
Zarf kelimesi ‘再’ ve ‘又’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
14) |
20.ÜNİTE Yeni Yıl
6 tane temel cümle öğesi
Çoğu fiilli cümleler
Sebebini sorma
Hızlandırma
Yeni Yılı kutlama
Çince karakterin yapı yöntemi-6 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
15) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
16) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yaratıcı yazı yazabilmek, özgün ve ilgi çekici kurmaca senaryolar, mekanlar ve evrenler düşleyebilmek ve üretebilmek. 2 boyutlu ve 3 boyutlu görsel tasarım yapabilmek ve etkileyici işitsel kurgu yapabilmek. Tüm bu sanatsal faaliyetleri, birtakım amaçlar doğrultusunda ve tasarım odaklı planlayabilmek. Oyun tasarım sürecinin kendisini tasarlayabilmek. |
|
2) |
Matematiksel veri üzerinden düşünebilmek ve yaratıcı içerik üretebilmek. Parametrik tasarım yapabilmek. Yaratıcı yazın, grafik, illüstratif, mekânsal ve karakter tasarım gibi sanat ve tasarım faaliyetlerini sayısallaştırabilmek. Kantitatif ve nesnel yaklaşım ile kalitatif ve öznel fikir üretebilmek. |
|
3) |
Farklı uzmanlık alanlarını ve bu alanlardan doğan içerikleri bir arada düşünerek proje yapabilmek. Farklı fikirlerin ve becerilerin birlikteliğiyle barışık biçimde takım çalışması yapabilmek. Kapsamlı ve bütünsel video oyun konseptleri üretebilmek. Yapılan çalışmaları portfolyo ve sunum formatında hazırlayabilmek, sergileyebilmek, anlatabilmek ve savunabilmek. |
|
4) |
Video oyun tarihi ve kuramı üzerine eleştirel düşünce okur-yazarlığı kazanmak. Oyunların felsefi, antropolojik, politik ve toplumsal açılımları üzerine düşünebilmek ve akademik metin üretebilmek. Video oyun bilgi alanının güncel sorunsallarından haberdar olmak. Eleştiri kabul etme profesyonelliğini gösterebilmek. |
|
5) |
Video oyun kültürü ve video oyun kültürünün beslendiği diğer kültürel etkinlik alanlarının tarihsel birikimlerinden ve güncel üretimlerinden haberdar olmak. Hem estetik hem teknik üretim ve düşünce biçimlerini kültürel etkinlik olarak ele alabilmek, yorumlayabilmek ve konumlandırabilmek. |
|
6) |
Video oyunlarının toplumsal ve ekonomik gerçekliklerinin geçmişiyle ilgili bilgi sahibi, güncel koşullarından haberdar ve gelecekteki potansiyelleriyle ilgili öngörülü olmak. Profesyonel iş ilişkileri kurabilmek, yazışma yapabilmek ve prodüksiyon planlaması kurgulayabilmek. Genele hâkim olurken, belli bir veya birkaç uzmanlık alanında özelleşebilmek. |
|
7) |
Üretimin her aşamasında video oyun bilgi alanı içinde ve dışında araştırma yapabilmek, veri süzebilmek ve sentez yapabilmek. Disiplinler arası araştırma yapabilmek. Farklı kaynaklardan doğan içerikleri birbirlerine kararak özgün fikirler üretmek. Öğrenmeyi öğrenmek. |
|
8) |
Profesyonel dijital içerik üretim araçlarını ve teknolojilerini anlamak, öğrenmek ve kullanmak. Farklı üretim gereksinimlerine hizmet edecek iş akışları tasarlayabilmek. İş akışına dahil olan teknolojileri, alışılagelmiş ve bilinen kapsamları dışında kullanabilmek ve yeri geldiğinde yeni kapsamlara hizmet edecek teknolojiler araştırmak, keşfetmek ve işlevlendirebilmek. |
|