Dersin Amacı: |
Mandarin Çince (Çin’nin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince
Seviye Tespit Sınavı) 4. Seviyesinin girişi bu derste amaçlanan,
öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini
ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi
kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği: |
Günlük hayatta para değiştirme, ziyaret ettiği yerini anlatma, kitap ödünç alma ve geriye verme, yeni arkadaşı edinme, karşılaştırma, kıyafeti satın alma, posta ofiste olma, nesne betimleme, hatırlatma, hobilerini bahsetme, Şimdiki Zaman, sebebi sorma, Yeni Yılı kutlama gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.
Yeni Kelimeler
Durum Belirtme Tümleci-1
Fonksiyon kelime ‘了’ ile bitmiş eylemi anlatma
Fiil tekrarlı kalıp
Sayılar 100-10,000 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
2) |
15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.
Selam verme
Gerçekleşen olayı kanıtlama
Eylemi veya hareketi değerlendirme
Bankada para değiştirme
Ziyaret ettiği yeri anlatma
Çince karakterin yapı yöntemi-1
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
3) |
16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.
Yeni Kelimeler
Kişi zamir ‘自己’ ve zarf ‘就’
Basit yön belirtme tümleci
‘把’ cümlesi
zaman belirtme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
4) |
16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.
Formu doldurma
Kitap ödünç alma
Kitap geriye verme
Yeni arkadaşı edinme
Kısa bir sürede ayrılma
Çince karakterin yapı yöntemi-2 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
5) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
Yeni Kelimeler
Fonksiyon kelime ‘了’ ve ‘了’ birleşik kullanımı
Fonksiyon kelimesi ‘了’ ile dereceyi belirtme
Fiil ‘来、去、到, vb.’ ile zaman betimleme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
6) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
‘的’ kelime kalıplar
‘比’ edat ile karşılaştırma
Sayı belirtme tümleci
Nesne betimleme |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
7) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
Nesneler karşılaştırma
Kıyafeti satın alma
Çince karakterin yapı yöntemi-3 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
8) |
VİZE |
Başarının Yolu 1-2
Road to Success 1-2 |
9) |
18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.
Yeni Kelimeler
Birim kelimesi ‘些’ ; Edat kelimesi ‘往’
Kişi zamir ‘咱们’ ve ‘大家’
Sonuç belirtme tümleci
‘把’ ve ‘是’ cümleler |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
10) |
18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.
Posta ofiste
Nesne belirtme
Belirsiz durum
Uyarma
Otobüse binme
Çince karakterin yapı yöntemi-4 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) |
19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
Yeni Kelimeler
‘还没(有) +V+呢’ kalıp
‘好’ sonuç belirtme tümleci
‘是不是’ soru cümlesi
‘来 + V/VP’ kalıp
Zaman belirtme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
12) |
19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
‘跟 .... (不)一样’ kullanılarak karşılaştırma
Çoğu fiilli cümleyle eylemin yöntemini açıklama
Vedalaşma
Nesneler karşılaştırma
Hobilerinden bahsetme
Devam eden bir durumu ifade etme
Çince karakterin yapı yöntemi-5 a |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
13) |
20.ÜNİTE Yeni Yıl
Yeni Kelimeler
Bağlaç ‘因为.....所以....;或者; ....的时候’
‘呢’ ile kısatma soru cümlesi
Zarf kelimesi ‘再’ ve ‘又’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
14) |
20.ÜNİTE Yeni Yıl
6 tane temel cümle öğesi
Çoğu fiilli cümleler
Sebebini sorma
Hızlandırma
Yeni Yılı kutlama
Çince karakterin yapı yöntemi-6 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
15) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
16) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin
tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir. |
|
2) |
İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir. |
|
3) |
Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. |
|
4) |
Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı
ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir. |
|
5) |
Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir. |
|
6) |
Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir. |
|
7) |
Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur. |
|
8) |
Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın
geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir. |
|
10) |
Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. |
|
11) |
Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. |
|
12) |
Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda
bulunur. |
|
13) |
Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir. |
|
14) |
Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel
gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. |
|
15) |
Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. |
|
16) |
Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. |
|
17) |
Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. |
|
18) |
Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön
planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. |
|