| Dersin Amacı: |
İleri düzeyde Rusça dil bilgisi, kelime, okuma, dinleme, yazma, konuşma ve mesleki dil becerilerini kazandırmak.
Öğrencinin;
1. Duyduğu veya okuduğu her şeyi kolayca anlayabilmesini,
2. Farklı yazılı ya da sözlü kaynaklardan edindiği bilgiyi özetleyebilmesini, sentezleyebilmesini ve bu kaynaklar üzerine olan bir tartışmayı, akıcı ve doğal bir anlatım ile sunabilmesini,
3. Akıcı, doğal ve anlaşılır bir dil kullanarak kendini tam anlamıyla ifade edebilmesini,
4. Karmaşık durumlarda da kendini ifade ederken ince anlam farklarından faydalanabilmesini,
5. Bir sorunu veya olayı açıklayan veya yazınsal eserler üzerine eleştirisel bir değerlendirme içeren, akıcı ve karmaşık raporlar, makaleler ya da kompozisyonlar yazabilmesini sağlamaktır.
|
| Dersin İçeriği: |
Rusça ileri seviye kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma, yazma, konuşma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Özellikle akademik, edebi ve eleştirel metinler üzerinden yapılan aktiviteler ile çeşitli kaynaklardan toplanan bilgileri düzenli ve akıcı bir şekilde birleştirme ve raporlama, edebi eserleri anlayıp analiz yapabilme becerileri geliştirilmektedir. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Gerçek veya hayali anektotlar paylaşmak |
|
| 2) |
Neden ve sonuç konuşmak |
|
| 3) |
Tartışan bir çift hakkında diyalog yazmak |
|
| 4) |
Ilgi alanlarını ve hislerini ifade etmek |
|
| 5) |
Yeni bir akım hakkında sunum yapmak |
|
| 6) |
Durumlar ve gerçekler hakkında konuşmak |
|
| 7) |
Bilimsel gizemler hakkında blog yazmak |
|
| 8) |
Vize Sınavı |
|
| 9) |
Hipotez oluşturmak ve gizemli bir olay hakkında konuşmak |
|
| 10) |
Hayatımızı kolaylaştıran bir objeyi tanıtmak |
|
| 11) |
Telefonda konuşmak |
|
| 12) |
Bir şeyin özelliklerinden ve nasıl çalıştığından bahsetmek |
|
| 13) |
Emir veya öneri vermek |
|
| 14) |
Dönem Tekrarı |
|
| 15) |
Final Sınavı |
|
| 16) |
Final Sınavı |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. |
|
| 2) |
Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. |
|
| 3) |
Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
| 4) |
Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. |
|
| 5) |
Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. |
|
| 6) |
Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. |
|
| 7) |
Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
| 8) |
Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
| 9) |
Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. |
|
| 10) |
Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
| 11) |
Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. |
|
| 12) |
Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
| 13) |
Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
|
| 14) |
Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. |
|
| 15) |
Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
|