Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIL612 | ||||
Ders İsmi: | Rusça 2 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: |
DIL611 - Russian 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | -Rus dilinin temel yapısını ve kullanımını anlamak ve orta öncesi seviye için gerekli olan okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek -Öğrencilerin temel gramer kurallarını kavramalarını ve günlük hayatta kullanabilecekleri basit ifadeleri kullanmalarını sağlamak -İsmin –İ halini ve –De halini cümlede kullanmalarını öğretmek -Geniş Zamanda (düzenli ve düzensiz) fiillerin çekimlerini öğretip, rutin olarak yaptıkları şeyleri anlatmalarını sağlamak ve -Öğrencileri Rus yemek kültürü ile tanıştırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Rusça temel kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak çoğunlukla okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan günlük rutinlerden bahsetme, restoranda sipariş verme, hava durumu hakkında konuşma gibi konular hakkında ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine grup ya da ikili konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler kısa, basit, günlük dilde yapılandırılmış en çok kullanılan kelimeleri içeren günlük ve mesleki metinleri anlayabileceklerdir. 2) Alışveriş, seyahat ve hobileri hakkında konuşabileceklerdir. 3) İnsanları ve eşyaları basit bir şekilde tanımlayabileceklerdir. 4) Bilgisi olduğu veya günlük hayatla ilgili konularda temel düzeyde iletişim kurabilir ve yazı yazabilir. 5) Geçmiş olaylar ve tecrübeler hakkında konuşabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir önceki dönemin genel tekrarı. | |
2) | Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim. | |
3) | "Mümkün'' ve ''Yasak'' ifadeleri. | |
4) | Ülkeler. Diller. Milliyetler. | |
5) | Fiiller. 2.çekim. | |
6) | ''Yaşamak’’ ve ‘’Okumak’’ fiilleri. | |
7) | İsmin -De hali. | |
8) | İsmin -İ hali. | |
9) | Vize | |
10) | ‘’Sevmek’’ fiili. ‘Haftanın günleri. | |
11) | Rusya’da yemek kültürü. "Yemek" Fiili | |
12) | "Çünkü'' ve ''Bu nedenle'' bağlaçları | |
13) | 1000'e kadar sayılar. | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Doroga v Rossiyu 1 Way to Russia 1 |
Diğer Kaynaklar: | Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler. Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | ||||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |