Muhasebe ve Vergi Uygulamaları | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL602 | ||||
Ders İsmi: | Fransızca 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL601 - French 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Uzman ASLİN KALOSTYAN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel düzeyde dilbilgisi, kelime, okuma, dinleme, yazma, konuşma ve mesleki dil becerilerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Dilbilgisi ve Kelime Fransız dilinin temel dil yapıları; söz dizimi, biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri. Okuma Basit seviyedeki tanıcı metinleri anlama becerisi, ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması. Yazma Tanıtıcı metinler yazabilme, çeşitli cümleleri anlamlı bir şekilde ve dil bilgisini kullanarak bir aray getirme, edat ve bağlaçları doğru ve yerinde kullanmaya başlama. Konuşma Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kısa, basit, günlük dilde yapılandırılmış en çok kullanılan kelimeleri içeren günlük ve mesleki metinleri anlayabilir. 2) Bilgisi olduğu veya günlük hayatla ilgili konularda temel düzeyde iletişim kurabilme. 3) Basit bir dil kullanarak kendisi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilir ve günlük gereksinimlerini karşılayabilme. 4) Olayları ve tecrübelerini kısa ve çok basit anlatımlarla yazabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kendin hakkında daha detaylı konuşma | Edito A2 |
2) | Anılar ve tecrübeler hakkında konuşma | Edito A2 |
3) | Ev bakma | Edito A2 |
4) | Geleceği hayal etme, gelecek zaman | Edito A2 |
5) | Günlük belgeleir tanımlama, dilek ve istek kipiyle cümleler kurma | Edito A2 |
6) | Yiyecek artıklarını durdurma, gastronomiye odaklanma | Edito A2 |
7) | Görünüş ve kişisel özellikler | Edito A2 |
8) | Vize | |
9) | Medya hakkında konuşma | Edito A2 |
10) | Yemek tüketimi, tüketim alışkanlıkları | Edito A2 |
11) | Seyahart ve yabancı bir ülkede kendini ifade etmeye dayalı diyaloglar | Edito A2 |
12) | İşe alım süreci | Edito A2 |
13) | Festival gibi etkinlikler | Edito A2 |
14) | Konu tekrarı | Edito A2 |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Edito |
Diğer Kaynaklar: | Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler. Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Muhasebe ile ilgili mevzuatlara uygun olarak çalıştığı kurumda muhasebe mesleğinin gerektirdiği işlemlerin yapılmasını sağlar. | |||||||||||
2) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||||||||
3) Defter kayıtlarına ilgili muhasebe kayıtlarını doğru ve eksiksiz olarak yapar. | |||||||||||
4) Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||||||||||
5) Vergi ve Muhasebe ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |||||||||||
6) Vergi ve muhasebe ile ilgili olarak yapılan denetimlerde hataları ve hileleri ortaya koyabilir ve mevzuata uygun olarak çözüm üretir. | |||||||||||
7) Muhasebe ve vergi konularında iş hayatında ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm önerileri getirir ve doğru karar verme becerisini kazanır. | |||||||||||
8) Bir işletmenin mizanını, bilançosunu ve gelir tablosunu inceleyerek yorumlar. | |||||||||||
9) Çalışanların kişisel yeteneklerine ve bilgilerine göre muhasebe ve vergi konusunda hata yapabilecek kişilere göre iş dağılımını yapar, yapılan işlemlerin sıfır hatalı olmasını sağlar | |||||||||||
10) Tüm çalışanların yaptıkları işlemlerin kontrollerini yapabilmeli ve muhasebe ve vergi konusunda mevzuatta değişiklikleri takip ederek, diğer çalışanları yeni gelişmeler konusunda bilgilendirir. | |||||||||||
11) Vergi mevzuatı değişikliklerini takip edebilmek için yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe ile ilgili mevzuatlara uygun olarak çalıştığı kurumda muhasebe mesleğinin gerektirdiği işlemlerin yapılmasını sağlar. | |
2) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
3) | Defter kayıtlarına ilgili muhasebe kayıtlarını doğru ve eksiksiz olarak yapar. | |
4) | Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
5) | Vergi ve Muhasebe ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |
6) | Vergi ve muhasebe ile ilgili olarak yapılan denetimlerde hataları ve hileleri ortaya koyabilir ve mevzuata uygun olarak çözüm üretir. | |
7) | Muhasebe ve vergi konularında iş hayatında ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm önerileri getirir ve doğru karar verme becerisini kazanır. | |
8) | Bir işletmenin mizanını, bilançosunu ve gelir tablosunu inceleyerek yorumlar. | |
9) | Çalışanların kişisel yeteneklerine ve bilgilerine göre muhasebe ve vergi konusunda hata yapabilecek kişilere göre iş dağılımını yapar, yapılan işlemlerin sıfır hatalı olmasını sağlar | |
10) | Tüm çalışanların yaptıkları işlemlerin kontrollerini yapabilmeli ve muhasebe ve vergi konusunda mevzuatta değişiklikleri takip ederek, diğer çalışanları yeni gelişmeler konusunda bilgilendirir. | |
11) | Vergi mevzuatı değişikliklerini takip edebilmek için yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |