DIL514 Mesleki İngilizce 4İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL514
Ders İsmi: Mesleki İngilizce 4
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. BEHROOZ RASAEI
Uzman GÖKÇE DURU
Öğr. Gör. İLKAY ÖZDEN
Uzman EMİNE TANRISEVEN
Uzman CAN GENCER UÇAR
Uzman EBRAR GÜL EZGİ ÇOKBİLEN
Öğr. Gör. BELKIS CİĞERİM
SAFİYE ZAMAN
Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin devam ettikleri akademik programlara yönelik Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan özgün mesleki materyaller kullanılarak, orta üstü düzeyde mesleki dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu derste, etik kavramı, gelecekteki çalışma alanlarındaki etik tartışmaları, alanlarındaki son teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin etkileri gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Dersin İçeriği: Bölüme yönelik ileri seviye bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Duyduğu veya okuduğu her şeyi kolayca anlayabilir.
2) Öğrenciler farklı yazılı ya da sözlü kaynaklardan edindiği bilgiyi özetleyebilir, sentezleyebilir ve bu kaynaklar üzerine olan bir tartışmayı, akıcı ve doğal bir anlatım ile sunabilir.
3) Öğrenciler akıcı, doğal ve anlaşılır bir dil kullanarak kendini tam anlamıyla ifade edebilir.
4) Öğrenciler karmaşık durumlarda da kendini ifade ederken ince anlam farklarından faydalanabilir.
5) Öğrenciler bir sorunu veya olayı açıklayan veya yazınsal eserler üzerine eleştirisel bir değerlendirme içeren, akıcı ve karmaşık raporlar, makaleler ya da kompozisyonlar yazabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mesleğini tanıma. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
2) Mesleğini tanıma. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
3) Meslekteki temel terimler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
4) Meslekteki temel terimler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
5) Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
6) Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
7) Meslekte kullanılan araç ve gereçler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
8) Vize Haftası
9) Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
10) Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
11) Bilimsel etik. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
12) Bilimsel etik. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
13) Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
14) Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her bölüm için bir öğretim görevlimiz tarafından hazırlanan orijinal ve otantik materyaller.
Diğer Kaynaklar: Original and authentic materials prepared by a faculty member for each department.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128