Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Numaraları Tarama
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Bilgi bulmak için tarama
İçeriği tahmin etmek için tarama
Bağlamdan anlam çıkarma
Çıkarım yapma
Sentezleme |
Unlock Reading & Writing 2 Unite 1 |
2) |
Yerleri tarif etmek için kelimeler
Sıfatlar
Sayılabilir ve sayılamayan isimler
Artikeller
Niceleyiciler
There is / There are
Olumlu ve olumsuz değerlendirme
Büyük harfler ve noktalama işaretleri
Açıklayıcı cümleler yazma
Yaşadığınız yeri anlatma, olumlu ve olumsuz yanlarını yazma |
Unlock Reading & Writing 2 Unite 1 |
3) |
Bir metni önizleme yoluyla inceleme
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Metin türünü tanıma
İçeriği tahmin etmek için tarama
Sentezleme |
Unlock Reading & Writing 2 Unite 1 |
4) |
Festivalleri anlatmak için kelimeler
Zaman ve yer edatları
Sıklık zarfları
Nesneler ve ekstra bilgiler
Edat öbekleri
Önemli bilgileri belirleme
Cümleleri paragraf halinde düzenleme
Açıklayıcı bir paragraf yazın
Bir festivali veya özel etkinliği yazarak anlatma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 2 |
5) |
Ana fikirler için okuma
Çıkarım yapma
Anahtar kelimeleri anlama
İçeriği tahmin etmek için tarama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Bilgiyi kullanma
Metin türünü tanıma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 3 |
6) |
İnternet ve teknolojiyi tanımlamak için kelimeler
Bileşik isimler
Fikir verme
Fikirleri bağlamak: and, also, too and however
Bileşik cümleler
Uygun cevapların belirlenmesi
Konu cümleleri
Tek taraflı bir görüş paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 3 |
7) |
Detay için okuma
İçeriği tahmin etmek için bilginizi kullanma
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Metin türünü tanıma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 4 |
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
Sıcaklık ile ilgili eşdizimler
Grafiği açıklamak için kullanılan kelimeler
Karşılaştırmalı ve üstün sıfatlar
Grafikleri analiz etme
Bir grafikten alınan bilgileri kullanarak bir karşılaştırma paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 4 |
10) |
İçeriği tahmin etmek için tarama
Anahtar kelimeleri anlama
Önizleme
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Metin türünü tanıma
Söylemi anlama
Bağlamdan anlam çıkarma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 5 |
11) |
Sporu tanımlayan kelimeler
Hareket edatları
Özne ve fiil uyumu
Diyagramı analiz etme
Bir süreçte olayları sıralama
İlgisiz bilgileri kaldırma
Süreç paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 5 |
12) |
Bağlamdan anlam çıkarma
Bir metni açıklama
Anahtar kelimeleri anlama
Gözden geçirme
İçeriği tahmin etmek için tarama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Hedef kitleyi belirleme
Çıkarım yapma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 6 |
13) |
İşlerimizi anlatmak için kelimeler
The Present Simple and The Past Simple
Geçmiş olayları "when" ile anlatma
Etkinlikleri zaman sırasına göre düzenleme
Ana gerçeklere ayrıntılar ekleme
Bir anlatı paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 6 |
14) |
Gözden geçirme
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Bağlamdan anlam çıkarma
Hedef kitleyi belirleme
Çıkarım yapma
Sentezleme
İnsanları tanımlayan sıfatlar |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 7 |
15) |
Final Sınavı Haftası |
|
16) |
Final Sınavı Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. |
|
2) |
İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. |
|
3) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. |
|
4) |
İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. |
|
5) |
Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. |
|
6) |
İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. |
|
7) |
Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. |
|
8) |
İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. |
|
9) |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. |
|
10) |
Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. |
|
11) |
Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. |
|
12) |
Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. |
|
13) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
|