Dersin Amacı: |
Bu derste, öğrencilerin inşaat sektöründe proje yönetimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri geliştirmeleri için bir temel oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu amaca ulaşmak için, bu ders, öğrencileri Proje Yönetimi Bilgi Merkezi'nde bulunan ve proje yönetimi terimi altında yer alan birimlerle tanıştırarak, inşaat projelerinin yönetimi konularına bütünleştirici bir bakış açısı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ayrıca, kurs, öğrencileri PMP sertifikasına kaydolma olasılığına yol açan sınıf dersleri aracılığıyla PMI bilgi gövdesine hazırlar. Son olarak, özet raporlar aracılığıyla, öğrencilerin araştırma metodolojisinin vazgeçilmez konularından olan akademik yazma ve literatür taraması gibi alanlarda deneyim kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, inşaat projelerinin yönetimine kapsamlı bir giriş sağlar. Aşağıdaki konular ele alınmaktadır: organizasyon yapıları, insan temelli proje yöneticisi becerileri, kapsam yönetimi, zaman yönetimi, maliyet yönetimi, risk yönetimi, tedarik yönetimi ve mühendislik ekonomisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Proje tanımı, proje yaşam döngüsü, organizasyon stratejisi ve organizasyonel proje yönetimi gibi inşaat proje yönetiminin temel kavramları hakkında gerekli becerileri geliştirmek ve bilgi düzeyini geliştirir.
2) Organik yapı, fonksiyonel yapı, projelendirilmiş yapı, matris yapı ve kompozit yapı gibi organizasyonel yapı kavramları hakkında gerekli becerileri geliştirmek ve bilgi düzeyini geliştirir.
3) Proje yöneticisinin liderlik ve motivasyon gibi insan temelli becerileri kavramları hakkında gerekli becerileri geliştirmek ve bilgi düzeyini geliştirir
4) İş kırılım yapıları gibi kapsam yönetimi kavramları hakkında gerekli becerileri geliştirmek ve bilgi düzeyini geliştirir.
5) Programlama, kaynak seviyelendirme ve ağ diyagramları gibi zamanlama yönetimi kavramları hakkında gerekli becerileri geliştirmek ve bilgi düzeyini geliştirir.
6) Maliyet tahmin yöntemleri, kazanılan değer yönetimi, maliyet kırma ve maliyet kategorizasyonu gibi maliyet yönetimi kavramları hakkında gerekli becerileri geliştirmek ve bilgi düzeyini geliştirir.
7) Risk tanımı, çerçeveleme, karar verme süreçleri, risk sınıflandırması, kontrol listesi, beyin fırtınası, Delphi yöntemi, swot analizi, duyarlılık analizi gibi risk yönetimi kavramları hakkında gerekli becerileri geliştirmek ve bilgi düzeyini geliştirir.
8) Net fayda, marjinal ilke ve maliyet - fayda grafiği, net bugünkü değer, geri ödeme süresi, iç verim oranı, karlılık endeksi gibi mühendislik ekonomisi kavramları hakkında gerekli becerileri geliştirmek ve bilgi düzeyini artırır.
9) Tasarım-teklif-inşa et, tasarım ve inşa, inşaat yönetimi, inşaat proje yönetimi gibi proje satın alma türleri hakkında gerekli becerileri geliştirmek ve bilgi düzeyini geliştirir.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
2) |
Bir sistemi, süreci veya ürünü ekonomik, çevre, sosyo-politik, etik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik ile ilişkili gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine sahiptir. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme; çözüm için gerekli yöntemi seçme ve uygulama becerisine sahiptir. |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknikleri geliştirme, seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. |
|
6) |
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. |
|
8) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
9) |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
|
11) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
12) |
Proje yönetimi ve risk yönetimi uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ölçekte çevre, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi ve farkındalığa sahiptir. |
|
14) |
İstenen ihtiyaçları karşılamak ve verilen bir hesaplama problemini çözmek amacıyla bir bilgisayar sistemi, bileşeni ya da algoritmasını tasarlama, gerçekleme, test etme ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
15) |
Türevsel denklemler, integral hesapları, doğrusal cebir, mantık, cebir, kombinasyon ve grafik teorisi içerecek şekilde ileri matematik eğitimi ile birlikte, bilgisayar mühendisliğinde veri yapıları ve algoritmalar, programlama dilleri, dijital mantık tasarımı, dijital sistem tasarımı, bilgisayar mimarisi, işletim sistemleri, mikroişlemci sistem tasarımı, yapay zeka, makine öğrenmesi ve kriptografi mühendisliği alanlarını kapsayan mühendislik eğitimine sahiptir. |
|