Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP024 | ||||
Ders İsmi: | Sınıf Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SEVİL İMERT | ||||
Dersi Veren(ler): | SEVİM ACER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin etkili sınıf yönetiminin pekçok boyutlarından olan; sınıfın fiziksel özelliklerinin organizasyonu,sınıfın psikolojik ve sosyal dinamikleri,kişilerarası ilişkiler,sınıf kuralları ve uygulanması,istenmeyen davranışların önlenmesi,zamanın etkili kullanılması,öğretme-öğrenme faaliyetlerinin etkili bir şekilde yönetilmesi(planlanması,uygulanması,değerlendirilmesi),öğretme -öğrenme ortamının hazırlanmasını öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Sınıf yönetiminin tanımı, temel kavramlar, temel ilkeler, ülkemizde ve dünyada uygulanan sınıf yönetim modelleri, kuramlar, sınıfın özellikleri, sınıf yönetiminin boyutları, sınıf yönetimini etkileyen değişkenler, sınıf yönetimi ve öğretmen, eğitim süreci, sınıf yönetimi ve iletişim, olumlu sınıf ortamı oluşturma, istenmeyen davranışlar ve önlenmesi, bireysel farklılıkları olan özel grupların yönetimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramları sıralar. 2) Dünyada ve ülkemizde sunulan sınıf yönetimini açıklar. 3) Sınıf yönetimini etkileyen faktörleri sıralar. 4) Sınıf yönetimi kuramlarını açıklar. 5) Sınıf yönetimi sürecini açıklar. 6) Sınıfın disiplinini açıklar. 7) Sınıfta karşılaşılacak bazı sorunları önleme yollarını açıklar. 8) Özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınıf Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar | Ders Notları |
2) | Dünyada ve Ülkemizde Uygulanan Sınıf Yönetimi Yaklaşımları | Ders Notları |
3) | Sınıf Ortamının Özellikleri ve Organizasyonu | Ders Notları |
4) | Sınıfta Öğretim Ortamının Hazırlanması | Ders Notları |
5) | Sınıfta İletişim | Ders Notları |
6) | Okul-Öğretmen ve Veli İletişimi | Ders Notları |
7) | Sınıfta Zaman Yönetimi | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Sınıfta Disiplin Kuralları ve Karşılaşılacak Bazı Diğer Sorunları Önleme Yolları | Ders Notları |
10) | Sınıf Yönetiminde Plan Program Düzeni | Ders Notları |
11) | Sınıf Yönetiminde Eğitim Süreci | Ders Notları |
12) | Sınıftaki Bireysel Farklılıkları Olan Özel Grupların Yönetimi | Ders Notları |
13) | Sınıf Yönetimiyle ilgili Literatürün İncelenmesi | Ders Notları |
14) | Sınıf Yönetimiyle ilgili Literatürün İncelenmesi | Ders Notları |
15) | Sınıf Yönetimiyle ilgili Literatürün İncelenmesi ve Öneriler Geliştirilmesi | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | *OKULÖNCESİNDE SINIF YÖNETİMİ, EDİTÖR(LER): PROF. DR. YAŞARE AKTAŞ ARNAS ,YRD. DOÇ. DR. FATMA SADIK,PEGEM AKADEMİ |
Diğer Kaynaklar: | *SINIF YÖNETİMİ,ERDAL TOPRAKÇI ,PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK *SINIF YÖNETİMİ,PROF. DR.AYHAN AYDIN ,PEGEM AKADEMİ *SINIF YÖNETİMİ,FİRDEVS GÜNEŞ, PEGEM AKADEMİ *SINIF YÖNETİMİ,EDİTÖR(LER) : TÜRKAN ARGON ŞENAY SEZGİN NARTGÜN,PEGEM AKADEMİ *DÖNÜŞTÜRÜCÜ SINIF YÖNETİMİ,EDİTÖR(LER) : ASIM ARI YAZAR(LAR) : JOHN SHINDLER , EĞİTİM KİTABEVİ *ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA SINIF YÖNETİMİ, PROF. DR. AYHAN AYDIN ,VİZE YAYINCILIK *YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE SINIF YÖNETİMİ,MUSTAFA ÇELİKTEN ,ANI YAYINCILIK *DERS NOTLARI |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 2 |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 2 |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 3 |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 3 |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 3 |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 |