SHM006 Çocukla İletişimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM006
Ders İsmi: Çocukla İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SANİYE SELİN DÖĞER
Dersi Veren(ler): Saniye Selin Döğer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenci, bu ders sonunda çocukla ve ailesi ile etkili iletişim kurabilmeyi öğrenecektir.
Dersin İçeriği: İletişim, çocuklarla etkili iletişim teknikleri, aile çocuk arasındaki etkili iletişim, aileyle etkili iletişim kurma teknikleri, iş hayatında iletişim, personelle etkili iletişim tekniklerini uygulama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Çocukla etkili olan iletişim teknikleri ve yöntemlerini kullanır ve yorumlar.
3) Aile ve çocuk arasında etkili iletişim nedenlerini açıklar.
4) Aileyle etkili iletişimin yöntemlerini bilir.
5) İş hayatında iletişimin yollarını uygular.
6) İş hayatında iletişimin önemini bilir ve bunu etik değerlere uygun bir şekilde kullanır.
7) Çocukla iletişim ile ilgili çalışmalar yürütür.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim nedir? Ders Notları
2) Çocuk mizacı Ders Notları
3) Çocuk mizacı Ders Notları
4) Çocukla etkili iletişim teknikleri Ders Notları
5) Çocukla etkili iletişim teknikleri Ders Notları
6) Çocukla etkili iletişim teknikleri Ders Notları
7) Aile çocuk arasında etkili iletişim Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Aile çocuk arasında etkili iletişim Ders Notları
10) Aile çocuk arasında etkili iletişim Ders Notları
11) Aileyle etkili iletişim Ders Notları
12) İş hayatında iletişim Ders Notları
13) Ödev sunumları Ders Notları, Ödevler
14) Ödev sunumları Ders Notları, Ödevler
15) Ödev sunumları Ders Notları, Ödevler
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Çocukla İletişim, Mehmet Sağlam, Hedef Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Çocukla İletişim, Miray Özözen Danacı, Eğiten Kitap
*DERS NOTLARI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 2 2 2 2 2 2 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 2 2 2 2 2 2 2
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 3 3 3 3 3 3 3
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1 1 1 1 1 1 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1 1 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2 2 2 2 2 2 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2 2 2 2 2 2 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2 2 2 2 2 2 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 2 2 2 2 2 2 2
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 2 2 2 2 2 2 3
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 2 2 2 2 3 3 3
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 2
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 2
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 3
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 3
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 2
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 3
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 3
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 3
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 3
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 2
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 3
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 33
Ödevler 1 1
Küçük Sınavlar 1 1
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 65