Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP025 | ||||
Ders İsmi: | Anne ve Çocuk Beslenmesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SANİYE SELİN DÖĞER | ||||
Dersi Veren(ler): | Saniye Selin Döğer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Beslenmenin yaşamsal işlevlerini kavrayabilmek. • Gebelik öncesi ve sonrası ile emzirme döneminde anne beslenmesinin önemini ve içeriğini kavrayabilmek. • Yeni doğan, 0-1 yaş, okul öncesi dönem, okul dönemi, adölesan dönemi ve özel durumlarda beslenmenin önemini kavrayabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Temel kavramlar, beslenmenin önemi, besin ögeleri ve vücuttaki İşlevleri, besin grupları, gebelik öncesi anne beslenmesi, gebelik dönemi anne beslenmesi, emzirme döneminde anne beslenmesi, ilk 6 ayda beslenme, 6-12 ayda beslenme, okul öncesi dönemde beslenme, adölesan döneminde beslenme, özel durumlarda beslenme, besin güvenliği ve hijyen. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yeterli ve dengeli beslenmeyi tanımlar. 2) Menü hazırlamayı açıklar. 3) Gebelik ve emziklilikte beslenmeyi açıklar. 4) Çocukluk dönemlerine uygun besinleri sıralar. 5) Beslenmenin hayattaki önemini kavrayarak doğru beslenme ilkelerini uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Kavramlar ve Beslenmenin önemi | Ders Notları |
2) | Besin Ögeleri ve Vücuttaki İşlevleri | Ders Notları |
3) | Besin Grupları | Ders Notları |
4) | Besin Grupları | Ders Notları |
5) | Gebelik Öncesi, Gebelik Dönemi ve Emzirme Döneminde Anne Beslenmesi | Ders Notları |
6) | Gebelik Öncesi, Gebelik Dönemi ve Emzirme Döneminde Anne Beslenmesi | Ders Notları |
7) | İlk 6 ayda ve 6-12 ayda beslenme | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | İlk 6 ayda ve 6-12 ayda beslenme | Ders Notları |
10) | Okul öncesi dönemde beslenme | Ders Notları |
11) | Adölesan döneminde beslenme | Ders Notları |
12) | Okul döneminde beslenme | Ders Notları |
13) | Özel durumlarda beslenme | Ders Notları |
14) | Besin güvenliği ve hijyen | Ders Notları |
15) | Genel konu tekrarı | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | *Sağlıklı Anne Ve Çocuk Beslenmesi, Ayber Acar (2016) Eğiten Kitap |
Diğer Kaynaklar: | *Gülbin Gökçay & Muazzez Garipağaoğlu, Çocukluk Ve Ergenlik Döneminde Beslenme, Saga Yayınları *Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 2 |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 2 |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 2 |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 2 |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 2 |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 34 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 64 |