CGP107 Çocuk ve Oyunİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP107
Ders İsmi: Çocuk ve Oyun
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SANİYE SELİN DÖĞER
Dersi Veren(ler): Saniye Selin Döğer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitimde oyunun yeri ve önemi, oyunla ilgili kuramlar, oyunun gelişimi ve özellikleri, oyun evreleri, oyun çeşitleri, okul öncesi dönemde oyunun ve oyun materyalinin yeri, oyun materyallerinin özellikleri ve seçimi, oyunun ve oyun materyalinin çocuğun gelişimine olan etkileri, özel eğitim gerektiren çocuklar ve oyun etkinliği, okul öncesi dönem çocuklarında oyun dağarcığı geliştirme, oyun albümü hazırlama, okul öncesi eğitim kurumlarındaki etkinliklerde oyunun bilinmesi, okul öncesi dönemde oyun etkinliklerini planlama ve uygulama becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Oyunun tanımı ve tarihçesi, oyunun eğitimdeki yeri ve önemi, oyunla ilgili kuramlar, oyunun gelişimi ve özellikleri, oyun evreleri, oyun çeşitleri, okul öncesi dönemde oyunun ve oyun materyalinin yeri ve önemi, oyun materyallerinin özellikleri ve seçimi, oyunun ve oyun materyalinin çocuğun gelişimine olan etkileri, özel eğitim gerektiren çocuklar ve oyun etkinliği, okul öncesi dönemde oyun etkinliklerinin ve saatlerinin planlanması, okul öncesi dönem çocuklarında oyun dağarcığı geliştirme, oyun albümü, okul öncesi eğitim kurumlarındaki etkinliklerde oyun.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyunun tanımı, tarihçesi, eğitimdeki yeri ve önemini açıklar.
2) Oyunla ilgili kuramları sıralar ve tanımlar.
3) Oyunun gelişimi, çeşitleri, özellikleri ve evrelerini tanımlar.
4) Oyunun ve oyun materyalinin okul öncesi dönemdeki yeri, özellikleri ve çocuğun gelişim alanlarına etkilerini açıklar.
5) Oyun materyallerinin özellikleri ve seçimini yorumlar.
6) Özel eğitim gerektiren çocuklarda oyun etkinliğini açıklar ve uygular.
7) Oyun etkinliklerini ve saatlerini planlamayı uygular
8) Okul öncesi dönem çocuklarında oyun dağarcığı geliştirmeyi uygular.
9) Oyun albümü hazırlar.
10) Okul öncesi eğitim kurumlarındaki etkinliklerde oyunu açıklar ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyunun Tanımı, Tarihçesi, Eğitimdeki Yeri ve Önemi Ders Notları
2) Oyunla İlgili Kuramlar Ders Notları
3) Oyunun Gelişimi, Özellikleri ve Evreleri Ders Notları
4) Oyun Çeşitleri ve Özellikleri Ders Notları
5) Oyunun ve Oyun Materyalinin Okul Öncesi Dönemdeki Yeri, Özellikleri ve Çocuğun Gelişim Alanlarına Etkileri Ders Notları
6) Oyun Materyallerinin Özellikleri ve Seçimi Ders Notları
7) Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Oyun Etkinliği Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Oyun Etkinliklerini ve Saatlerini Planlama Ders Notları
10) Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Oyun Dağarcığı Geliştirme Ders Notları
11) Oyun Albümü Hazırlama Ders Notları
12) Oyun Albümü Hazırlama Ders Notları
13) Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Etkinliklerde Oyun Ders Notları, Ödevler
14) Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Etkinliklerde Oyun Ders Notları, Ödevler
15) Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Etkinliklerde Oyun Ders Notları, Ödevler
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *ÖZDOĞAN B. ‘’ÇOCUĞA OYUNLA YARDIM’’, ANI YAYINCILIK, GENİŞLETİLMİŞ 6. BASKI, ANKARA, 2014.
Diğer Kaynaklar: *Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 2 2 2 2 2 3 3 3 3 3
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 2
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 3
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 3
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 3
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 3
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 62
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 92