Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP106 | ||||
Ders İsmi: | Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SANİYE SELİN DÖĞER | ||||
Dersi Veren(ler): | Beyza Çabuk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ruh sağlığı, tanımı, önemi, tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruhsal gelişim dönemleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum sorunları (Enürezis, tırnak yeme, öfke kontrol sorunları, çocukluk çağı mastürbasyonu, kardeş kıskançlığı, anne-baba boşanması, saldırganlık, uyku ve yeme sorunları), aile içindeki özel durumlar, ana-baba tutumları, ruh sağlığını etkileyen diğer faktörler, ergenlik dönemi özellikleri, çocukluk ve ergenlik çağında depresyon, gençlik çağı ve sorunları, kuşaklar arası çatışma.öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ruh sağlığı, tanımı, önemi, tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruhsal gelişim dönemleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum sorunları (Enürezis, tırnak yeme, öfke kontrol sorunları, çocukluk çağı mastürbasyonu, kardeş kıskançlığı, anne-baba boşanması, saldırganlık, uyku ve yeme sorunları), aile içindeki özel durumlar, ana-baba tutumları, ruh sağlığını etkileyen diğer faktörler, ergenlik dönemi özellikleri, çocukluk ve ergenlik çağında depresyon, gençlik çağı ve sorunları, kuşaklar arası çatışma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları tanımlar. 2) Dünyada ve ülkemizde uygulanan ruh sağlığı teknikleri ve yöntemlerini kullanır ve yorumlar. 3) Sosyal ve duygusal gelişim ile bağlanma ve ruh sağlığı arasındaki ilişkinin nedenlerini açıklar. 4) Duygusal ve davranışsal bozukluklar yöntemlerini bilir. 5) Çocuk ve aile içi ruh sağlığı yollarını uygular. 6) Psiko-fizyolojik bozuklukların önemini bilir ve bunu etik değerlere uygun bir şekilde kullanır. 7) Çocuk ruh sağlığı ile ilgili çalışmalar yürütür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ruh Sağlığı ile İlgili Temel Kavramlar | Ders Notları |
2) | Dünyada ve Ülkemizde Uygulanan Ruh Sağlığı Modelleri | Ders Notları |
3) | Ruh Sağlığına Kuramsal Bakış | Ders Notları |
4) | Sosyal ve Duygusal Gelişim ile Bağlanma ve Ruh Sağlığı Arasındaki İlişki | Ders Notları |
5) | Çocuk ve Aile içi Ruh Sağlığı | Ders Notları |
6) | Duygusal Bozukluklar | Ders Notları |
7) | Davranış Bozuklukları | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Psiko-Fizyolojik Bozukluklar Ve Alışkanlık Bozuklukları | Ders Notları |
10) | Özel Durumlarda Çocuk Ruh Sağlığı | Ders Notları |
11) | Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi | Ders Notları |
12) | Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi | Ders Notları |
13) | Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi | Ders Notları |
14) | Çocuk Ruh Sağlığıyla ilgili Literatürün İncelenmesi | Ders Notları |
15) | Çocuk Ruh Sağlığıyla ilgili Literatürün İncelenmesi | Ders Notları |
16) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | *Yörükoğlu, Atalay (2010). Çocuk Ruh Sağlığı/Çocuk Yetiştirme Sanatı ve Kişilik Gelişimi. İstanbul: Özgür Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | *Santrock, John W. (2014). Yaşam Boyu Gelişim-Gelişim Psikolojisi, Life-Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık. *Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | ||||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | ||||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | ||||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 2 |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 2 |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 3 |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 2 |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 2 |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 |