CGP106 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP106
Ders İsmi: Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SANİYE SELİN DÖĞER
Dersi Veren(ler): Beyza Çabuk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ruh sağlığı, tanımı, önemi, tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruhsal gelişim dönemleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum sorunları (Enürezis, tırnak yeme, öfke kontrol sorunları, çocukluk çağı mastürbasyonu, kardeş kıskançlığı, anne-baba boşanması, saldırganlık, uyku ve yeme sorunları), aile içindeki özel durumlar, ana-baba tutumları, ruh sağlığını etkileyen diğer faktörler, ergenlik dönemi özellikleri, çocukluk ve ergenlik çağında depresyon, gençlik çağı ve sorunları, kuşaklar arası çatışma.öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Ruh sağlığı, tanımı, önemi, tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruhsal gelişim dönemleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum sorunları (Enürezis, tırnak yeme, öfke kontrol sorunları, çocukluk çağı mastürbasyonu, kardeş kıskançlığı, anne-baba boşanması, saldırganlık, uyku ve yeme sorunları), aile içindeki özel durumlar, ana-baba tutumları, ruh sağlığını etkileyen diğer faktörler, ergenlik dönemi özellikleri, çocukluk ve ergenlik çağında depresyon, gençlik çağı ve sorunları, kuşaklar arası çatışma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Dünyada ve ülkemizde uygulanan ruh sağlığı teknikleri ve yöntemlerini kullanır ve yorumlar.
3) Sosyal ve duygusal gelişim ile bağlanma ve ruh sağlığı arasındaki ilişkinin nedenlerini açıklar.
4) Duygusal ve davranışsal bozukluklar yöntemlerini bilir.
5) Çocuk ve aile içi ruh sağlığı yollarını uygular.
6) Psiko-fizyolojik bozuklukların önemini bilir ve bunu etik değerlere uygun bir şekilde kullanır.
7) Çocuk ruh sağlığı ile ilgili çalışmalar yürütür.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ruh Sağlığı ile İlgili Temel Kavramlar Ders Notları
2) Dünyada ve Ülkemizde Uygulanan Ruh Sağlığı Modelleri Ders Notları
3) Ruh Sağlığına Kuramsal Bakış Ders Notları
4) Sosyal ve Duygusal Gelişim ile Bağlanma ve Ruh Sağlığı Arasındaki İlişki Ders Notları
5) Çocuk ve Aile içi Ruh Sağlığı Ders Notları
6) Duygusal Bozukluklar Ders Notları
7) Davranış Bozuklukları Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Psiko-Fizyolojik Bozukluklar Ve Alışkanlık Bozuklukları Ders Notları
10) Özel Durumlarda Çocuk Ruh Sağlığı Ders Notları
11) Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi Ders Notları
12) Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi Ders Notları
13) Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi Ders Notları
14) Çocuk Ruh Sağlığıyla ilgili Literatürün İncelenmesi Ders Notları
15) Çocuk Ruh Sağlığıyla ilgili Literatürün İncelenmesi Ders Notları
16) Final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *Yörükoğlu, Atalay (2010). Çocuk Ruh Sağlığı/Çocuk Yetiştirme Sanatı ve Kişilik Gelişimi. İstanbul: Özgür Yayınları.
Diğer Kaynaklar: *Santrock, John W. (2014). Yaşam Boyu Gelişim-Gelişim Psikolojisi, Life-Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık.
*Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 2 2 2 2 3 2 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 1 1 1 1 2 1 3
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 1 1 1 1 1 1 1
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2 2 2 2 3 2 3
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1 1 1 1 1 1 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 1 1 1 1 1 3 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2 2 2 1 3 3 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 1 1 1 1 2 2 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 1 1 1 1 1 3 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 1 3 1 1 3 2 3
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 2 2 2 2 3 2 3
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 1 1 1 1 3 2 3
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 1 1 1 1 3 2 3
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 2 2 2 2 2 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 2
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 2
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 2
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 3
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 3
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 2
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 3
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 2
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 2
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 36
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 66