CGP105 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP105
Ders İsmi: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYŞEGÜL ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Ferhat Günerigök
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ülkemizdeki yaşanan çocuk sağlığı sorunlarını, çocuklarda sık görülen hastalıklar ve çocuklarda sık görülen bazı bulaşıcı hastalık bulgularını, okul öncesi eğitimde bulaşıcı hastalıklarda okulda ve evde alınabilecek birincil koruyucu önlemleri bilmek, kronik çocuk hastalıklarında aileye erken uyarı oluşturmak adına farkındalık yaratmak.
Dersin İçeriği: Çocuk sağlığı, tanımı ve sorunları, çocuk sağlığını koruma ve geliştirme, okul ve evde sağlığı koruma önlemleri (ev kazaları, güvenlik önlemleri vb.), çocuklarda sık görülen semptomlar (ateş, ateşli havale, vb.) çocukluk çağında solunum sistemi hastalıkları, sindirim sistemi hastalıkları, çocuklarda aktif ve pasif bağışıklama, alerjiler, çocuklarda sık görülen bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk sağlığı ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme yöntemlerini kullanır ve yorumlar.
3) Çocuklarda hastalık nedenlerini açıklar.
4) Yenidoğan bakım yöntemlerini bilir.
5) Çocukluk çağında sindirim sistemi, sinir sistemi ve solunum sistemi hastalıkları yollarını öğrenir.
6) Çocuk sağlığının önemini bilir ve bunu etik değerlere uygun bir şekilde kullanır.
7) Genetik hastalıklar ve alerjiler ile ilgili çalışmalar yürütür.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Çocuklarda büyüme takibi ve antropometrik ölçümler Ders notları
2) Çocuklarda pubertenin tanımı ve takibi Ders notları
3) Çocuklarda hastalık belirtileri Ders notları
4) Çocuklarda hastane ve yatmaya tepkiler Ders notları
5) Çocuklarda beslenme ve iştahsız çocuğa yaklaşım Ders notları
6) Öksüren çocuk ve astımlı çocuk Ders notları
7) Ara sınav Tüm ders notlarını ve öğretmenin derste anlattıklarını kapsar.
8) Çocuklarda kusma ve ishal Ders notları
9) Çocuklarda postür ve yürüyüş bozuklukları Ders notları
10) Çocuklarda akut ve kronik alerjiler Ders notları
11) Çocukluk dönemi bulaşıcı hastalıkları Ders notları
12) Çocuklarda bağışıklama Ders notları
13) Çocuklarda kazalar ve korunma Ders notları
14) Çocuklarda ihmal ve istismar Ders notları
15) Final sınavı Tüm ders notlarını ve öğretmenin derste anlattıklarını kapsar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bindler RCM, Ball, JW, London ML, Davidson MR (2014) Anne Çocuk Hemşireliği-Pearson, 4. Baskı, Nobel yayıncılık, Ankara.
Behrman RE, Kliegmen RM. (Çeviri Editörü Tuzcu Muzaffer, Tuzcu Suna). (2001) Nelson Essentials of Pediatrics. 3 rd. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. İstanbul.
Çavuşoğlu H. (2013) Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt 1-2. Genişletilmiş 11. Baskı. Sistem Ofset Basımevi. Ankara. ISBN 975-94996-3-0, 975-94996-4-9 (Cilt 1), 975-94996-3-0, 975-94996-5-7(Cilt 2).
Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B (2011) Pediatri Hemşireliği, 2. Baskı, Akademisyen Kitabevi, Ankara
Deniz, Ü & Önder, Ö.R. (2015) Anne Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım. Nobel Yayıncılık
Neyzi, O. Ertuğrul, T. (2000); Pediatri 1Cilt. ve 2. cilt, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
Gökçay, G; Beyazova, U. Ve ark. (2017). İlk 5 yaşta Çocuk Sağlığı İzlemi. Nobel Yayıncılık.
Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Bindler RCM, Ball, JW, London ML, Davidson MR (2014) Mother and Child Nursing-Pearson, 4th Edition, Nobel Publishing, Ankara.
Behrman RE, Kliegmen RM. (Translation Editor Tuzcu Muzaffer, Tuzcu Suna). (2001) Nelson Essentials of Pediatrics. 3 rd. Nobel Medicine Bookstores Ltd. Sti. Istanbul.
Çavuşoğlu H. (2013) Child Health Nursing. Volume 1-2. Extended 11th Edition. System Offset Printing House. Ankara. ISBN 975-94996-3-0, 975-94996-4-9 (Volume 1), 975-94996-3-0, 975-94996-5-7 (Volume 2).
Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B (2011) Pediatric Nursing, 2nd Edition, Academician Bookstore, Ankara
Deniz, Ü & Önder, Ö.R. (2015) Maternal Child Health and First Aid. Nobel Publishing
Neyzi, O. Ertuğrul, T. (2000); Pediatrics 1 Vol. and volume 2, Nobel Medicine Bookstore, Istanbul
Gokcay, G; Beyazova, U. et al. (2017). Child Health Monitoring in the first 5 years. Nobel Publishing.
Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3 3 3 3 3 3 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 2 2 2 2 2 2 2
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2 2 2 2 2 2 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1 1 1 1 1 1 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1 1 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2 2 2 2 2 3 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2 2 2 2 2 3 2
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2 2 2 2 2 2 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2 2 2 2 2 3 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 2 2 2 2 2 3 2
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 2 2 2 2 2 2 2
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 2 2 2 2 2 2 2
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 2 2 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 2
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 2
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 2
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 2
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 3
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 2
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 2
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 34
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 64