Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP104 | ||||
Ders İsmi: | Özel Eğitim 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SEVİL İMERT | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sevil İMERT | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin özel eğitim ve yetersizlik durumları hakkında genel bilgi sahibi olmaları, yetersizlik gruplarından, zihinsel yetersizlik, bedensel yetersizlik, yaygın gelişimsel bozukluklar, dil ve konuşma bozuklukları, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, sosyal uyum güçlüğü ve üstün yetenekli bireyleri tanıma, sınıflandırma, özelliklerini ve yetersizlik nedenlerini bilme, önleme, yetersizlik grubuna yönelik sunulan eğitimlerin öğretilmesi ve yetersizliği olan bireye sahip ailelere yaklaşım ve yönlendirme ile ilgili genel bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca özel eğitimle ilgili farkındalıklarının artması, erken tanının önemini kavramaları ve özel eğitim hizmet ve uygulamalarını öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Yetersizlik gruplarından, zihinsel yetersizlik, bedensel yetersizlik, yaygın gelişimsel bozukluklar, dil ve konuşma bozuklukları, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, sosyal uyum güçlüğü, üstün yetenekli bireyler, yetersizlik gruplarının özellikleri, yetersizlik gruplarını tanıma, sınıflandırma, yetersizlik nedenleri, önleme, erken tanı, yetersizlik grubuna yönelik sunulan eğitimler, yetersizliği olan bireye sahip ailelere yaklaşım ve yönlendirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Zihinsel engellileri tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, önleme, aile yaklaşımı, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. 2) İşitme engellileri tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, önleme, aile yaklaşımı, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. 3) Görme engellileri tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, önleme, aile yaklaşımı, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. 4) Bedensel engellileri tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. 5) Yaygın gelişimsel bozukluklarını tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, önleme, aile yaklaşımı, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. 6) Dil ve konuşma bozukluklarını tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, önleme, aile yaklaşımı, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. 7) Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluklarını tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, önleme, aile yaklaşımı, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. 8) Sosyal uyum güçlüğünü tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, önleme, aile yaklaşımı, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. 9) Özel öğrenme güçlüğünü tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, önleme, aile yaklaşımı, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. 10) Üstün ve özel yeteneklileri tanıma, sınıflandırma, özellikleri, nedenleri, önleme, aile yaklaşımı, erken tanı ve eğitimlerini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Kavramlar ve Dersin Tanıtımı | Ders Notları |
2) | Zihinsel Yetersizlik | Ders Notları |
3) | Bedensel YetersizliK | Ders Notları |
4) | Bedensel Yetersizlik | Ders Notları |
5) | Otizm Spektrum Bozukluğu | Ders Notları |
6) | Otizm Spektrum Bozukluğu | Ders Notları |
7) | Dil ve Konuşma Bozukluğu | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Ders Notları |
10) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Ders Notları |
11) | Özel Öğrenme Güçlüğü | Ders Notları |
12) | Özel Öğrenme Güçlüğü | Ders Notları |
13) | Sosyal Uyum Güçlüğü | Ders Notları |
14) | Üstün ve Özel Yetenek | Ders Notları |
15) | Final Sınavı | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Yüksel, Begümhan (ed.). Erken Çocukluk Döneminde Kaynaştırma. Ankara: Hedef Yayıncılık, 2021. |
Diğer Kaynaklar: | *DERS NOTLARI |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 2 |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 3 |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 3 |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 2 |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 2 |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ödev | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ödevler | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 |