Dersin Amacı: |
Gelişimle ilgili temel kavramları kavrayabilme. gelişim ilkelerini kavrayabilme, gelişime etki eden etmenleri ve bu etmenler arasındaki ilişkileri kavrayabilme. çocuklarda fiziksel gelişim özelliklerini kavrayabilme.Çocuklarda psiko-motor gelişim aşamalarını kavrayabilme. zihinsel gelişim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri kavrayabilme.çocuklarda yaşlara göre bilişsel gelişim özelliklerini kavrayabilme çocuklarda yaşlara göre dil gelişim özelliklerini kavrayabilme. Çocuklarda yaşlara göre sosyal-duygusal gelişim özelliklerini kavrayabilme.Çocuklarda cinsel gelişim özelliklerini kavrayabilme.Çocuklarda ahlak gelişimi aşamalarını kavrayabilme. |
Dersin İçeriği: |
Gelişimle ilgili temel kavramlar, ilkeler, gelişime etki eden faktörler,
0-2 yaş bebeklik döneminde motor,sosyal,duygusal,bilişsel,dil alanlarındaki gelişim ve özellikleri. 3-6 yaş erken çocukluk döneminde bilişssel gelişim,dil gelişimi,fiziksel büyüme ve motor gelişim,sosyal-duygusal gelişim,cinsel gelişim ve ahlak gelişimi konuları ele alınacaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gelişimle ilgili temel kavramlar |
|
2) |
Gelişimle ilgili ilkeler |
|
3) |
Gelişime etki eden faktörler |
|
4) |
0-2 yaş bebeklik döneminde motor gelişim özellikleri |
|
5) |
0-2 yaş bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim özellikleri |
|
6) |
0-2 yaş bebeklik döneminde bilişsel gelişim özellikleri |
|
7) |
0-2 yaş bebeklik döneminde dil gelişimi özellikleri |
|
8) |
Vize |
|
9) |
3-6 yaş erken çocukluk döneminde bilişsel ve dil gelişimi özellikleri |
|
10) |
3-6 yaş erken çocukluk döneminde fiziksel büyüme özellikleri |
|
11) |
3-6 yaş erken çocukluk döneminde motor gelişim özellikleri |
|
12) |
3-6 yaş erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim özellikleri |
|
13) |
3-6 yaş erken çocukluk döneminde cinsel gelişim özellikleri |
|
14) |
3-6 yaş erken çocukluk döneminde ahlak gelişimi özellikleri |
|
15) |
Final |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
2 |
2) |
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. |
2 |
3) |
Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. |
2 |
4) |
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
1 |
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
7) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
2 |
8) |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. |
2 |
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
2 |
10) |
Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. |
2 |
11) |
Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
2 |
12) |
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar |
2 |
13) |
Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. |
2 |
14) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. |
2 |
15) |
Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
2 |