Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP006 | ||||
Ders İsmi: | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SANİYE SELİN DÖĞER | ||||
Dersi Veren(ler): | Saniye Selin Döğer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Değerlendirme tanımı, özellikleri, uygulaması; Değerlendirme envanterleri, tanımı, uygulaması, sosyometriler, tanımı ve uygulaması; İnformal testler, tanımı, Değerlendirme araçlarının kullanılması hakkında fikirler, değerlendirme metodlarını seçme ve kullanma, Alternatif değerlendirme yöntemlerini öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikler konuları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gelişimsel tanı ve değerlendirmenin önemini açıklar. 2) Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar. 3) Gelişimsel tanı ve değerlendirmede etkili olan faktörlere örnekler verir. 4) Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini açıklar. 5) Standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirmeyi uygular. 6) Standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirmeyi yorumlar. 7) Gözlem çeşitlerinin tekniklerini uygulayıp, sonuçları yorumlar. 8) Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına uygun eğitim programlarını değerlendirir. 9) Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocukları Tanıma Ve Değerlendirmenin Önemi | Ders Notları, Ders Kitabı |
2) | Çocukları Tanıma Ve Değerlendirme Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | Ders Notları, Ders Kitabı |
3) | Çocukları Tanımada Kullanılan Teknikler | Ders Notları, Ders Kitabı |
4) | Gözlem Tekniği | Ders Notları, Ders Kitabı |
5) | Gözlem Tekniğinde Dikkat Edilecek İlkeler | Ders Notları, Ders Kitabı |
6) | Anekdot (Vak’a Kaydı) Ve Projektif Teknikler | Ders Notları, Ders Kitabı |
7) | Değerlendirmeyi planlama, değerlendirme yöntemleri, değerlendirme envanteri ve sosyometri | Ders Notları, Ders Kitabı |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Gelişimsel Değerlendirme Ölçekleri | Ders Notları, Ders Kitabı |
10) | Oyun Temelli Tanıma Ve Değerlendirme | Ders Notları, Ders Kitabı |
11) | Oyun Yoluyla Gelişimsel Değerlendirme | Ders Notları, Ders Kitabı |
12) | Okulöncesi Eğitimde Portfolyo Değerlendirmesi | Ders Notları, Ders Kitabı |
13) | Değerlendirme Araçları | Ders Notları, Ders Kitabı |
14) | Değerlendirme Araçları | Ders Notları, Ders Kitabı |
15) | Bütün Değerlendirme Yöntemlerinin Birlikte Kullanımı | Ders Notları, Ders Kitabı |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | *Bayhan, P. (2013). Erken Çocuklukta Değerlendirme, Morpa, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | *Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme Ve Tanıma Teknikleri - Erhan Alabay ,Pegem Akademi Yayıncılık. *Gelişimsel Değerlendirme – Pınar Bayhan, Hedef Yayınları *Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri – Alev Önder, Pegem Akademi *Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 3 |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 2 |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 3 |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 3 |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 3 |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 3 |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 58 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Ödevler | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 |