Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP004 | ||||
Ders İsmi: | Değerler Eğitimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SEVİL İMERT | ||||
Dersi Veren(ler): | Duygu Arıcı Doğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Değerler eğitimin tanımı, önemi ve kapsamı, toplumsal bağlamda değerler eğitimi, değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yeri ve önemi, okul öncesi dönemde değerler eğitimin yeri ve önemi, okul öncesi eğitim programında değerler eğitimin kapsamı, değerler eğitiminde öğretmenin okulun ve ailenin rolü, okul öncesi dönemde değerler eğitimi uygulamalarını öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Değerler eğitimin tanımı, önemi ve kapsamı, toplumsal bağlamda değerler eğitimi, değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitimi, okul öncesi dönemde değerler eğitimi, okul öncesi eğitim programında değerler eğitiminin kapsamı, değerler eğitiminde öğretmenin, okulun ve ailenin rolü, değerler eğitimi ile ilgili araştırmalar, okul öncesi dönemde değerler eğitimi uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Değerler eğitimin tanımı, önemi ve kapsamını tanımlar. 2) Toplumsal bağlamda değerler eğitimini yorumlar. 3) Değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yeri ve önemini açıklar. 4) Okul öncesi dönemde değerler eğitimin yeri ve önemini yorumlar. 5) Okul öncesi eğitim programında değerler eğitiminin kapsamını açıklar. 6) Değerler eğitiminde öğretmenin okulun ve ailenin rolünü açıklar. 7) Değerler eğitimi ile ilgili araştırmaları yorumlar. 8) Okul öncesi dönemde değerler eğitimi uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Değerler Eğitimin Tanımı, Önemi ve Kapsamı | Ders Notları |
2) | Değerler Eğitimin Tanımı, Önemi ve Kapsamı | Ders Notları |
3) | Toplumsal Bağlamda Değerler Eğitimi | Ders Notları |
4) | Değerler Eğitiminde Ahlak ve Karakter Eğitiminin Yeri ve Önemi | Ders Notları |
5) | Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitiminin Yeri ve Önemi | Ders Notları |
6) | Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitiminin Yeri ve Önemi | Ders Notları |
7) | Okul Öncesi Eğitim Programında Değerler Eğitiminin Kapsamı | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Okul Öncesi Eğitim Programında Değerler Eğitiminin Kapsamı | Ders Notları |
10) | Okul Öncesi Dönem Değerler Eğitiminde Öğretmenin ve Okulun Rolü | Ders Notları |
11) | Okul Öncesi Dönem Değerler Eğitiminde Ailenin Rolü | Ders Notları |
12) | Değerler Eğitimi ile İlgili Araştırmaların İncelemesi | Ders Notları |
13) | Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Uygulamaları | Ders Notları, Ödevler |
14) | Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Uygulamaları | Ders Notları, Ödevler |
15) | Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Uygulamaları | Ders Notları, Ödevler |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | *Alpölge.G ''Okul Öncesinde Değer Eğitimi'' Bilgi Yayınevi, 5. Basım, Ankara, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | *Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 3 |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 3 |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 3 |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 2 |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 3 |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 3 |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 |