Dersin Amacı: |
Okul öncesi eğitimde müzik eğitiminin önemini kavrayabilme, erken dönem çocuğun müziksel gelişimini bilme, okul öncesi eğitimde müziğin kullanımına yönelik ilkeleri bilme ve uygulama, .Çocuk şarkılarını yorumlayabilmek için müzik yazısı bilgilerini kazanmalarını sağlama ve müzik aleti eşliğinde şarkı dağarcığı geliştirme. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste müziğin tanımı, müzik etkinliğinin yeri ve önemi, çeşitleri, çocuğun gelişim alanlarına etkileri, okul öncesi müziğin amaçları, müziğin yaşlara göre gelişimi, müzik eğitiminde öğretmenin rolü, temel müzik bilgileri, ses,ritm,nefes çalışmaları, okulöncesi çocuklarına yönelik çalgılar ve şarkılar, müzik aleti tasarımı ve kullanımı,şarkı dağarcığı geliştirme çalışmaları, müzik etkinlikleri planlama,uygulama,değerlendirme konuları ele alınacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müziğin Tanımı, Yeri ve Önemi |
Ders Notları |
2) |
Müziğin İşlevleri, Çocuğun Gelişimine Etkileri |
Ders Notları |
3) |
Müzik Etkinliklerinde Öğretmenin Rolü ve Okul Öncesi Dönemde Müzik Etkinlikleri Çeşitleri |
Ders Notları |
4) |
Okul Öncesi Dönemde Müzik Etkinlikleri ve Müzik Aletleri Çeşitleri |
Ders Notları |
5) |
Müzik Albümü Oluşturma ve Müzik Öğretiminde Kullanılan Yöntemler, Müzik Etkinlikleri Planlama ve Uygulama Basamakları |
Ders Notları |
6) |
Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Şarkı Öğretimi Uygulaması |
Ders Notları |
7) |
Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Şarkı Öğretimi Uygulaması |
Ders Notları |
8) |
Vize |
|
9) |
Müzik Aleti Tasarımı |
Ders Notları |
10) |
Müzik Aleti Tasarımı |
Ders Notları |
11) |
Müzik Etkinlik Planı Oluşturma ve Uygulaması |
Ders Notları |
12) |
Müzik Etkinlik Planı Oluşturma ve Uygulaması |
Ders Notları |
13) |
Müzik Etkinlik Planı Oluşturma ve Uygulaması |
Ders Notları |
14) |
Müzik Etkinlik Planı Oluşturma ve Uygulaması |
Ders Notları |
15) |
Final |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
2) |
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. |
2 |
3) |
Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. |
2 |
4) |
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
1 |
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
7) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
2 |
8) |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. |
2 |
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
2 |
10) |
Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. |
1 |
11) |
Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
3 |
12) |
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar |
2 |
13) |
Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. |
3 |
14) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. |
3 |
15) |
Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
2 |