Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP002 | ||||
Ders İsmi: | Çocuk ve Medya | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SANİYE SELİN DÖĞER | ||||
Dersi Veren(ler): | Beyza Çabuk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı öğrencilere çocuk kitabının içerik, resimleme ve fiziksel özelliklerinin öğretilmesini ve iyi bir kitabın önemini örneklerle sunarak tartışılmasını sağlamaktır. Dersin sonunda öğrencinin çocuk kitabının türleri, özellikleri ile öykü seçme ve hazırlama teknikleri konusunda teorik ve pratik bilgileri kazanmış olmaları beklenir. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciye çocuk edebiyatı ve çocuk edebiyatı ile ilgili materyalleri hazırlama ile ilgili bilgi ve beceriler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk edebiyatının gelişimini ve bileşenlerini açıklar. 2) Çocuk edebiyatı türlerini listeler. 3) Okul öncesi çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikleri açıklar. 4) Okul öncesi çocuğuna uygun kitap seçimini günlük yaşamında uygular. 5) Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırır. 6) Çocuk edebiyatının tarihçesini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk edebiyatı; nedir, bileşenleri nelerdir? | Ders Notları |
2) | Ülkemizde çocuk edebiyatının gelişimi | Ders Notları |
3) | Okul öncesi dönem çocuk kitaplarının tarihçesi | Ders Notları |
4) | Çocuk ve kitap etkileşimi; Nasıl buluşturulmalı? | Ders Notları |
5) | Çocuğun gelişiminde kitapların yeri ve kitap seçimi (Bilişsel gelişim-Dil gelişimi) | Ders Notları |
6) | Çocuğun gelişiminde kitapların yeri ve kitap seçimi (Kişilik gelişimi-Toplumsal gelişim) | Ders Notları |
7) | Genel konu tekrarı | Ders Notları |
8) | Ara sınav | - |
9) | Okul öncesi çocuk kitaplarının türleri | Ders Notları |
10) | Okul öncesi çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler | Ders Notları |
11) | Çocuk edebiyatı türleri (masallar, hikaye ve romanlar, şiirler) | Ders Notları |
12) | Çocuk edebiyatı türleri (biyografi, doğa ve fen olaylarını anlatan kitaplar, çizgi romanlar) | Ders Notları |
13) | Çocuk edebiyatı ürünlerinin dayanması gereken temel ilkeler | Ders Notları |
14) | Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırma | Ders Notları |
15) | Genel konu tekrarı | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Tek bir kitap değil, derse ve sınıf düzeyine uygun özel harmanlanmış notlar kullanılır. |
Diğer Kaynaklar: | *Şirin, M., (1998). Çocuk Edebiyatı. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul. Nodelman, P., Reimer, M. (2003). The Pleasure of Childrens Literature, Allyn&Bacon. *Güleç,H.,Geçgel,H.(2006). Çocuk Edebiyatı. Kök Yayıncılık, Ankara. Sever, S. (2010).Çocuk ve Edebiyat, Tudem Yayıncılık, İzmir. *Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | |||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | |||||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | |||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | |||||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ||||||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 2 |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 2 |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 3 |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 1 |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 3 |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 1 |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 1 |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 3 |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 34 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 64 |