ANS002 Sağlıkta Kalite ve Akreditasyonİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ANS002
Ders İsmi: Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Array TYYÇ:Array. Düzey QF-EHEA:Array EQF-LLL:Array. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ATİYE TÜRKER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı;
Öncelikle kalite kavramının ne ifade ettiğinin öğretilmesi daha sonrasında sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon konusunda çalışanların sorumlulukları konusunda farkındalık oluşturmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Kalite kavramı, kalite kavramının dünyadaki ve Türkiye’deki tarihinin gelişimi, Standart, akreditasyon ve standardizasyon kavramları, sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde kalite kavramının ölçümü, sağlıkta kalite standartları (SKS Versiyon 5), sağlık hizmetlerinde kalite ölçümü ile ilgili uygulama örnekleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kalite ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Kalite kavramının tarihsel geçmişini oluşturur.
3) Kalite kavramının önemini açıklar.
4) Sağlık hizmetlerinde kalitenin ne ifade ettiğini tanımlar.
5) Mezuniyeti sonrasında sağlıkta kalite standartlarını öğrenerek, uygulamada kullanır.
6) Sağlık kurumlarında kullanılan kalite standartlarını uygular.
7) Sağlık hizmetlerinin sunumunda kalitenin nasıl ölçüldüğünü açıklar.
8) Mevcut uygulamalarda kalitesizliği gösteren durumları yönetim ile paylaşır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Dersin Amacı Ve Öğrenim Hedefleri Ders sunumları
2) Kalite Kavramının Tanımı Ders sunumları
3) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı Ders sunumları
4) Standart, Akreditasyon ve Standardizasyon Kavramları Ders sunumları
5) Sağlık Kurumlarında Müşteri(Hasta) Memnuniyeti Ders sunumları
6) Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi Ders sunumları
7) Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması Ders sunumları
8) Ara Sınav
9) Sürekli İyileştirme Ders sunumları
10) Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar Ders sunumları
11) Türkiye’de Sağlık Hizmetleri Kalitesinin Ölçümü Ders sunumları
12) Belgelendirme ve Kalite Ödülleri Ders sunumları
13) Hasta Güvenliği Ders sunumları
14) Genel Tekrar Ders sunumları
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
Diğer Kaynaklar: Kaya, S., Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. ve Yılmaz, A. (2013). Sağlik Kurumlarinda Kalite Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayını.
Oksay, A. (2016). Sağlik Hizmetlerinde Kalite Tam Olarak Ne Demek, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(14), 181-192.
https://kalite.saglik.gov.tr/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Sunum / Seminer 8 8
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50