| Ders Kodu: | ANS002 | ||||
| Ders İsmi: | Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Turkish | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ATİYE TÜRKER | ||||
| Dersi Veren(ler): | |||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; Öncelikle kalite kavramının ne ifade ettiğinin öğretilmesi daha sonrasında sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon konusunda çalışanların sorumlulukları konusunda farkındalık oluşturmak hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği: | Kalite kavramı, kalite kavramının dünyadaki ve Türkiye’deki tarihinin gelişimi, Standart, akreditasyon ve standardizasyon kavramları, sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde kalite kavramının ölçümü, sağlıkta kalite standartları (SKS Versiyon 5), sağlık hizmetlerinde kalite ölçümü ile ilgili uygulama örnekleri |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kalite ilgili temel kavramları tanımlar. 2) Kalite kavramının tarihsel geçmişini oluşturur. 3) Kalite kavramının önemini açıklar. 4) Sağlık hizmetlerinde kalitenin ne ifade ettiğini tanımlar. 5) Mezuniyeti sonrasında sağlıkta kalite standartlarını öğrenerek, uygulamada kullanır. 6) Sağlık kurumlarında kullanılan kalite standartlarını uygular. 7) Sağlık hizmetlerinin sunumunda kalitenin nasıl ölçüldüğünü açıklar. 8) Mevcut uygulamalarda kalitesizliği gösteren durumları yönetim ile paylaşır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Derse Giriş, Dersin Amacı Ve Öğrenim Hedefleri | Ders sunumları |
| 2) | Kalite Kavramının Tanımı | Ders sunumları |
| 3) | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı | Ders sunumları |
| 4) | Standart, Akreditasyon ve Standardizasyon Kavramları | Ders sunumları |
| 5) | Sağlık Kurumlarında Müşteri(Hasta) Memnuniyeti | Ders sunumları |
| 6) | Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi | Ders sunumları |
| 7) | Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması | Ders sunumları |
| 8) | Ara Sınav | |
| 9) | Sürekli İyileştirme | Ders sunumları |
| 10) | Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar | Ders sunumları |
| 11) | Türkiye’de Sağlık Hizmetleri Kalitesinin Ölçümü | Ders sunumları |
| 12) | Belgelendirme ve Kalite Ödülleri | Ders sunumları |
| 13) | Hasta Güvenliği | Ders sunumları |
| 14) | Genel Tekrar | Ders sunumları |
| 15) | Final | |
| 16) | Final |
| Ders Notları / Kitaplar: | Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. |
| Diğer Kaynaklar: | Kaya, S., Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. ve Yılmaz, A. (2013). Sağlik Kurumlarinda Kalite Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayını. Oksay, A. (2016). Sağlik Hizmetlerinde Kalite Tam Olarak Ne Demek, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(14), 181-192. https://kalite.saglik.gov.tr/ |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 26 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
| Sunum / Seminer | 8 | 8 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 50 | |