SHM010 Hastalıklar Bilgisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM010
Ders İsmi: Hastalıklar Bilgisi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SEVDE ŞANAL
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Sevde ŞANAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin sağlık ve hastalık kavramlarının tanımlanması, sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.


Dersin İçeriği: Hastalık ve sağlık kavramlarının tanımlanması,
Dolaşım sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi,
Solunum sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi
Gastrointestinal sistem hastalıklarının değerlendirilmesi
Üriner sistem hastalıklarının değerlendirilmesi
Sinir sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi
Kas-iskelet sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi
Hematolojik sistem hastalıklarının değerlendirilmesi,
Endokrin sistem hastalıklarının değerlendirilmesi
Kulak-burun-boğaz ve göz hastalıklarının değerlendirilmesi
Psikiyatrik hastalıkların değerlendirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Hastalıklar Bilgisi dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme
2) 2. Ders sürecinde bilgiye ulaşma yollarını kullanabilme
3) 3. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme
4) 4. Sağlık ve hastalıkla ilgili ilişkiyi kurabilme
5) 5. Sağlık ve hastalık kavramlarını etkileyen faktörlerini öğrenerek insan vücudundaki sistemlerin çalışma prensiplerini ve hastalıklarını tanımlayabilme.
7) 7. Sistemlere yönelik hastalıkları ayırt edebilme
8) 8. Sistemlere yönelik hastalıkların bulgu ve belirtilerini kavrayabilme
9) 9. Hastalıkların oluşumunu engelleyecek davranışlarını uygulayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, dersin amacı ve öğrenim hedefleri Eğitmenin notları
2) Genel Sağlık ve Hastalık Bilgisi Eğitmenin notları
3) Dolaşım Sistemi ve Hastalıkları Eğitmenin notları
4) Solunum Sistemi ve Hastalıkları Eğitmenin notları
5) Gastrointestinal Sistem ve Hastalıklar Eğitmenin notları
6) Üriner Sistem ve Hastalıkları Eğitmenin notları
7) Hematolojik Hastalıklar Eğitmenin notları
8) Ara Sınavlar
9) Sinir Sistemi ve Hastalıkları Eğitmenin notları
10) Kas-İskelet Sistemi ve Hastalıkları Eğitmenin notları
11) Endokrin Sistem ve Hastalıkları Eğitmenin notları
12) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Eğitmenin notları
13) Göz Hastalıkları Eğitmenin notları
14) Psikiyatrik Hastalıklar Eğitmenin notları
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hocanın Ders Notları - Lecturer Notes
Diğer Kaynaklar: Enç N,.(Ed)(2014). İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri.
Köprülü Küçük, H., (Ed) (2022). Hastalık Bilgisi, yay. haz. SPM. Tutuk, L. Anıl Göl, E.Göl. Matsa Basımevi, 1.Baskı, Ankara.
Eğitmenin ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

7

8

9

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 58
Ara Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 87