Adalet | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ADA101 | ||||
Ders İsmi: | Klavye Kullanımı 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Eğitim Danışmanı SEVİL KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞ.GÖR.SEVİL KESKİN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin f klavyeyi hatasız ve hızlı kullanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Öncelikle öğrenciler standart Türk F Klavyesi ile tanıştırılacak ve F Klavyeyi kullanmanın önemini kavrayacaklardır. UİEAÜTKMLYŞFGĞIODRNHPQWXJÖVCÇZSB. tuşlarının kullanılması, Hatasız ve hızlı klavye kullanma bilgisini edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) F klavyenin önemini kavrar, 2) Hızlı ve hatasız klavye kullanır 3) Akademik çalışmalarını yürütmekte klavye kullanımı fayda sağlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve derse hedef ve içeriklerinin paylaşımı -Standart Türk F klavyesi- F Klavyeyi niçin kullanmalıyız | |
2) | Temel sıra tuşlarının kullanımının öğrenilmesi U,İ,E,A,Ü,T,K,M,L,Y,Ş | |
4) | I,O,C,Ç,D,R,Z,S tuşlarının kullanımının öğrenilmesi | |
6) | H,P,Q,W,X, tuşlarının kullanımının öğrenilmesi | |
7) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak, | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak, | |
10) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak, | |
11) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak, | |
12) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak, | |
13) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak, | |
14) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak, | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | F KLAVYE KULLANIMI İLE İLGİLİ İNTERNET SİTELERİ |
Diğer Kaynaklar: | F KLAVYE KULLANIMI İLE İLGİLİ İNTERNET SİTELERİ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Temel hukuk kavramlarına hâkim olarak okuduğunu anlama, kavrama ve kullanabilme yeterliliğine sahiptir. | 3 | 3 | |||||||||||||
2) Özel hukuk ve kamu hukuku ayrımı, usule ilişkin temel farklılıkları ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
3) Analitik düşünme yöntemini öğrenerek hukuksal kavramları karşılaştırabilme ve kullanabilme yeteneğini edinmiştir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Örnek olay analizleri üzerinden teorik bilgilerini pratik uygulamada kullanabilme becerisi edinmiştir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Yargı örgütünün yapısı ve işleyişi ile kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli, hukuksal sorunların hangi mercilerde çözülebileceği konusunda gerekli yönlendirmeleri yapabilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Hukukun bilgi kaynaklarına erişme ve etkin biçimde kullanma yeterliliğine sahip olup değişimlere uyum göstererek mesleki alanda kendini geliştirme becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Adli mekanizmanın gerektirdiği bilgi teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi sahibi ve beceri sahibidir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Devlet örgütünün yapısı, görevleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve gerekli mevzuatı takip edebilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
9) Bireyin devlet karşısındaki gerek iç hukuktan gerekse uluslararası hukuktan doğan hakları ve yükümlülükleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli ve bu bilgiyi pratik uygulamaya yansıtabilecek yetkinliktedir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Hukuksal bilgi düşüncelerini mesleğinin gereklilikleri doğrultusunda gerek yazılı gerekse sözlü olarak etkin biçimde ifade edebilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Kalem mevzuatı hakkında bilgi sahibidir ve hızlı klavye kullanmak suretiyle adli yazışma yapabilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Hukuk alanındaki mesleklerin kendine özgü kuralları ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve bunları kendi mesleğine uygulayabilecek yetkinliktedir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Türk dilinin yapısı ve kurallarını özümsemiş ve bu bilgisini hukuksal metinlerin kabul edilen standartlarına uygulayabilecek yeterliliktedir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel hukuk kavramlarına hâkim olarak okuduğunu anlama, kavrama ve kullanabilme yeterliliğine sahiptir. | 2 |
2) | Özel hukuk ve kamu hukuku ayrımı, usule ilişkin temel farklılıkları ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir. | |
3) | Analitik düşünme yöntemini öğrenerek hukuksal kavramları karşılaştırabilme ve kullanabilme yeteneğini edinmiştir. | 1 |
4) | Örnek olay analizleri üzerinden teorik bilgilerini pratik uygulamada kullanabilme becerisi edinmiştir. | 1 |
5) | Yargı örgütünün yapısı ve işleyişi ile kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli, hukuksal sorunların hangi mercilerde çözülebileceği konusunda gerekli yönlendirmeleri yapabilir. | 1 |
6) | Hukukun bilgi kaynaklarına erişme ve etkin biçimde kullanma yeterliliğine sahip olup değişimlere uyum göstererek mesleki alanda kendini geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
7) | Adli mekanizmanın gerektirdiği bilgi teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi sahibi ve beceri sahibidir. | 1 |
8) | Devlet örgütünün yapısı, görevleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve gerekli mevzuatı takip edebilir. | 1 |
9) | Bireyin devlet karşısındaki gerek iç hukuktan gerekse uluslararası hukuktan doğan hakları ve yükümlülükleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli ve bu bilgiyi pratik uygulamaya yansıtabilecek yetkinliktedir. | 1 |
10) | Hukuksal bilgi düşüncelerini mesleğinin gereklilikleri doğrultusunda gerek yazılı gerekse sözlü olarak etkin biçimde ifade edebilir. | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
12) | Kalem mevzuatı hakkında bilgi sahibidir ve hızlı klavye kullanmak suretiyle adli yazışma yapabilir. | 3 |
13) | Hukuk alanındaki mesleklerin kendine özgü kuralları ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve bunları kendi mesleğine uygulayabilecek yetkinliktedir. | 2 |
14) | Türk dilinin yapısı ve kurallarını özümsemiş ve bu bilgisini hukuksal metinlerin kabul edilen standartlarına uygulayabilecek yeterliliktedir. | 3 |
15) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 1 | 14 | |||
Uygulama | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 1 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 75 |