Kök Hücre ve Doku Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KHY5103 | ||||
Ders İsmi: | Temel Hücre Kültürü ve Aseptik Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Kök Hücre ve Doku Mühendisliği AD | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hücre kültüründe kullanılan temel teknikleri öğrenme, Hücre tiplerini öğrenme, ayırt etme,yeni nesil teknolojiler hakkında bilgi sahibi olma ve bu alanda pratik beceriler kazanma |
Dersin İçeriği: | -Hücre kültürü koşulları, kullanılan teçhizatlar ve özellikleri hakkında bilgi verme, -Aseptik teknikler kullanarak hücre kültüründe çalışma, -Hücre kültüründe kullanılan hücre hatlarının çeşitleri -Mezenkimal kök hücreleri pasajlama, dondurma, saklama -Primer hücre kültürü ile hücre soyu üretme -Mezenkimal kök hücreleri farklı yöntemler kullanarak karakterize etme -Mezenkimal kök hücrelerinin çoğalma kinetiği ve hücre ölümü ile ilgili deneyler hakkında bilgi edinme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aseptik teknikler kullanarak hücre kültüründe çalışmayı öğrenme 2) Mezenkimal kök hücre pasajlama, dondurma ve saklama yöntemlerini öğrenme 3) Primer hücre izolasyon yöntemi ile farklı hücre soyları elde etme tekniklerini öğrenme 4) Mezenkimal kök hücreleri karakterize etme metotlarını öğrenme 5) Laboratuvarda sık kullanılan hücre canlılığı ve canlı/ölü hücre belirleme yöntemleri ve temel analiz teknikleri hakkında bilgi sahibi olma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre kültürüne Giriş (Laboratuvar çalışma koşulları, kullanılan malzemeler, aseptik teknikler) | |
2) | Hücre Dondurma ve Saklama Yöntemleri | |
3) | Primer Hücre Kültürü | |
4) | Hücrelerde Canlılık Testleri ve Analiz Metotları | |
5) | Akım sitometrisi ile mezenkimal hücre karakterizasyonu, kullanılan belirteçler ve analiz yöntemleri | |
6) | Gerçek zamanlı PZR ile kök hücre karakterizasyonu ve analiz yöntemleri | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Hücrelerde Adhezyon ve Göç deneyleri | |
9) | Kök hücre alanında kullanılan yeni nesil teknikler (İndüklenmiş pluripotent kök hücre teknikleri veya yeni nesil biyoreaktörler) | |
10) | Hücre kültüründe kullanılacak ekipman ve malzemelerin tanıtılması (Laboratuvar Pratik Dersi) | |
11) | Mezenkimal kök hücre pasajlama teknikleri (Pratik) | |
12) | Hücre dondurma ve donmuş hücreleri yeniden canlandırma teknikleri (Pratik) | |
13) | Hücre canlılık ve çoğalma testleri (Pratik) | |
14) | Mezenkimal kök hücre karakterizasyon testleri (akım sitometrisi ile hücre yüzey protein seviyesi analizi ve gerçek zamanlı PZR ile gen ekspresyon analizleri) | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Culture of Animal Cells: A Manual of Basic Technique, 5th Edition R. Ian Freshney ISBN: 978-0-471-74759-8 |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları ve Referans kitap |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
8) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
10) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
11) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
12) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
13) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 3 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
8) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 1 |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
10) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
12) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 2 |
14) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 1 |
15) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 1 |
16) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Uygulama | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 134 |