İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5108 | ||||
Ders İsmi: | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, evrilen çalışma ilişkileri ve birey açısından çalışmanın değişen anlamı odağında öğrencilerin insan kaynakları yönetiminin temel ilke, süreç ve uygulamalarını anlamalarını sağlamak ve stratejik bir bakış açısıyla analiz etme yeteneklerini geliştirmektir. Bu çerçevede insan kaynağı planlaması ve iş analizi, seçme ve yerleştirme, eğitim ve geliştirme, performans yönetimi, ücret yönetimi ve yan haklar, motivasyon ve çalışma ilişkilerinin düzenlenmesi gibi temel insan kaynakları yönetimi uygulamalarını aktarmanın yanı sıra, bu uygulamalarda stratejik bir yönetim anlayışını benimsemenin, hem çalışan refahını hem de örgütsel performansı arttırmadaki önemini anlamak için bilimsel araştırma sonuçlarının ve örnek olayların analiz edilmesi, dersin tamamlayıcı amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: | Çalışma ilişkileri ve çalışmanın değişen anlamı. Stratejik yönetim ve insan kaynakları yönetiminin temel terminolojisi ve kavramlar. Stratejik yönetim anlayışının geleneksel insan kaynakları yönetimi uygulamalarına adapte edilmesiyle insan kaynağı ve örgüt açısından yaşanan dönüşüm. Geleneksel insan kaynakları uygulamaları ile stratejik insan kaynakları uygulamalarının kıyaslayabilmesi ve başarı/başarısızlık ile ilgili güncel durumların değerlendirilebilmesi için bilimsel araştırma sonuçlarının ve örnek olayların analiz edilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çalışma ilişkilerinde yaşanan dönüşümü anlayabilmek. 2) Stratejik yönetim ile insan kaynakları yönetimi arasındaki ilişkileri anlayabilmek. 3) Stratejik insan kaynakları yönetiminin temel ayırt edici özelliklerini açıklayabilmek. 4) İnsan kaynakları yönetiminin stratejik bir yaklaşımla izleyebileceği uygulamaları ve bu uygulamaların hem çalışan refahı hem de örgütsel performans üzerindeki etkilerini anlayıp değerlendirebilmek. 5) Stratejik insan kaynakları uygulamaları ve işletmenin kurumsal -rekabet stratejilerini ilişkilendirebilmek. 6) Örnek olay değerlendirmeleri yoluyla karar verme becerilerini uygulama fırsatı bulmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | Evrilen Çalışma İlişkileri ve Birey Açısından Çalışmanın Değişen Anlamı | |
3) | Personel Yönetiminden Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine- SİKY Tarihsel Gelişimi | ilgili kaynaklar |
4) | Stratejik Yönetim: Sürdürülebilir Rekabet Avantajı | |
5) | İnsan Kaynakları Yönetimi- Örgüt Yapısı, Stratejileri ve kültür uyumu | İlgili kaynaklar |
6) | İnsan Kaynağı Planlaması ve İş Analizi- İşletme Stratejileri uyumu | Presentations |
7) | Seçme ve Yerleştirme ile işletme stratejileri uyumu | sunumlar |
8) | Eğitim ve Geliştirme ile işletme stratejileri uyumu | Sunumlar |
9) | Vize | . |
10) | Ücret Yönetimi ve İşletme stratejileri uyumu | Sunumlar |
11) | İşletme Stratejisi- SİKY Uyumu: Satın Alma ve Birleşmelerde İK’nın Stratejik Rolü | Davetli konumacı |
12) | Çalışma İlişkilerinin Düzenlenmesi | |
13) | Vaka Analizi | Tartışma |
14) | Elde Tutma: İşe Bağlanma ve Örgütsel Bağlılık | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Birincil kaynak, öğretim üyesi tarafından sağlanacak seçilmiş sunumlar ve bilimsel yayınlardır. Kavram ve uygulama içerikli bu kaynaklar, ikincil ders kaynağı olarak başarı/başarısızlıkları gösteren bir dizi örnek olayın analiz edilmesiyle desteklenecektir. The primary course material is selected presentations and scientific publications provided by the faculty member. These concept and practice-based materials will be supported by analyzing a series of cases illustrating successes/failures as a secondary course material. |
Diğer Kaynaklar: | İlgili makaleler Armstrong’un Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Kitabı, Nobel Yayınları Uyargil, C. ve diğerleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 12 | 24 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 2 | 26 | |||
Final | 1 | 33 | 2 | 35 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |