JOB151 Michael Kuyucu ile Podcast ve Radyo Atölyesiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB151
Ders İsmi: Michael Kuyucu ile Podcast ve Radyo Atölyesi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, sesli iletişim mecraları bağlamında öğrencilere teorik bilgi birikimi ile uygulamalı becerileri eşzamanlı olarak kazandırmaktır. Radyo ve podcast yayıncılığının tarihsel gelişimi, türleri ve üretim süreçleri üzerine kuramsal bir çerçeve sunulmasının yanı sıra, öğrencilerin yaratıcı içerik üretimi, ses kurgusu, kayıt teknikleri ve dijital yayıncılık platformları konusunda yetkinlik kazanmaları hedeflenmektedir. Ders kapsamında yürütülecek atölye çalışmaları aracılığıyla, öğrencilerin kendi sesli medya projelerini planlamaları, üretmeleri ve değerlendirmeleri beklenmektedir. Böylelikle katılımcıların, çağdaş medya ortamlarında eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, etik ilkelere duyarlı ve teknik açıdan donanımlı içerik üreticileri olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere radyo ve podcast yayıncılığının kuramsal temellerini, içerik geliştirme süreçlerini, ses kaydı ve kurgu tekniklerini, dijital yayıncılık araçlarını ve etik ilkeleri kapsayan uygulamalı bir öğrenme deneyimi sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Podcast ve radyo yayıncılığının tarihsel gelişimini açıklar
2) Radyo ve podcast formatlarının yapısal farklarını tanımlar.
3) Sesli içerik üretiminin temel unsurlarını (senaryo, ses, müzik, efekt) analiz eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Radyo ve Podcast Yayıncılığına Genel Bakış -
2) Yayın Türleri ve Formatları -
3) Hedef Kitle ve İçerik Tasarımı -
4) Hikâye Anlatımı ve Sesli Senaryo Yazımı -
5) Sesin Gücü: Diksiyon, Tonlama ve Etkili Konuşma -
6) Temel Ses Kayıt Teknikleri -
7) Ses Montajı ve Kurgu Yazılımları -
8) Jenerik, Müzik ve Efekt Kullanımı -
9) Radyo Yayıncılığı Pratiği -
10) Podcast Üretimi Pratiği -
11) Röportaj Teknikleri ve Konuklu Yayın Hazırlığı -
12) Yayın Platformları ve Dağıtım Süreçleri -
13) Yayınların Analizi ve Geri Bildirim Oturumu -
14) Final Proje Sunumları: Podcast/Radyo Yayınlarının Paylaşımı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Radio Production" – Robert McLeish & Jeff Link
Bloomsbury, 6th Edition

"Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media" – Dario Llinares, Neil Fox & Richard Berry (Eds.)
Palgrave Macmillan, 2018

"Out on the Wire: The Storytelling Secrets of the New Masters of Radio" – Jessica Abel
Broadway Books, 2015

"Podcasting for Dummies" – Tee Morris & Chuck Tomasi
Wiley, 2020 (3rd Edition)
Diğer Kaynaklar: McLeish, R., & Link, J. (2015). Radio Production (6th ed.). Bloomsbury Academic.

Kern, J. (2008). Sound Reporting: The NPR Guide to Audio Journalism and Production. University of Chicago Press.

Güney, S. (2019). Radyo Yayıncılığı: Kuram, Uygulama ve Yeni Medya. Der Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 5 3 112
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 124