| Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital sanat, yapay zekâ ve medya estetiği alanlarında disiplinlerarası bir anlayış geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, yaratıcı üretim, küratöryel düşünce ve eleştirel medya pratiği becerilerini geliştirerek, çağdaş dijital sanat ortamında aktif bir şekilde yer alabileceklerdir. |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders, dijital sanat, yapay zekâ ve medya estetiği konularını teorik altyapı ile yaratıcı üretimi birleştirerek disiplinlerarası bir perspektifle ele alır. Öğrenciler, dersin başında dijital sanatın tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını inceleyerek başlar; ardından yapay zekânın sanatsal üretim ve estetik üzerindeki etkilerini araştırırlar. Ders boyunca öğrenciler; küratöryel düşünce, yaratıcı kodlama, veri görselleştirme ve interaktif medya uygulamalarıyla pratik çalışmalar yürütürken, sanat ve teknolojinin etik ve toplumsal boyutlarını da tartışırlar. Ara ve final projeleri kapsamında öğrencilere özgün dijital sanat eserleri üretme ve sergileme fırsatı sunulur. Ayrıca sanal ve artırılmış gerçeklik, sergi tasarımı stratejileri ve sanat-teknoloji entegrasyonuna özel olarak odaklanılır; böylece öğrencilerin hem eleştirel hem yaratıcı yönleri geliştirilir. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Dijital Sanata Giriş ve Ders Tanıtımı |
Oku: Shanken (2009), Giriş bölümü |
| 2) |
Yapay Zekâ ve Yaratıcılık |
Deneyimle: Bir YZ sanat aracı |
| 3) |
Medya Estetiği ve Görsel Kültür |
Oku: Manovich’ten bölüm |
| 4) |
Küratöryel Düşünce ve Sergi Tasarımı |
Bir dijital medya sergisi seç ve değerlendir |
| 5) |
Kodlama I: Temeller ve Araçlar |
Program kur ve temel bir eskiz hazırla |
| 6) |
Yaratıcı Kodlama II: Etkileşim ve Hareket |
İzle: p5.js videoları ve deneyini belgele |
| 7) |
Ara Proje Sunumları |
3 dakikalık proje sunumu hazırla |
| 8) |
Veri Görselleştirme ve Estetik Arayüzler |
Bir veri kümesi seç ve görselleştirme eskizi yap |
| 9) |
Sanatta Sanal ve Artırılmış Gerçeklik |
Oku: VR/AR sanat çalışması üzerine vaka |
| 10) |
Dijital Sanatta Etik ve Toplum |
Oku: YZ ve dijital kültürde etik üzerine yazılar |
| 11) |
Final Proje Geliştirme Atölyesi |
Çalışan prototipi ve soruları getir |
| 12) |
Küratöryel Strateji ve Sergi Planlama |
İşin için kısa küratöryel açıklama hazırla |
| 13) |
Final Proje Sunumları / Sergi |
Final proje sergiye hazır olmalı |
| 14) |
Yansıtma, Değerlendirme ve Belgeleme |
Proje belgeleri ve yazılı yansıma teslimi |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. |
|
| 2) |
Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. |
|
| 3) |
Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. |
|
| 4) |
Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. |
|
| 5) |
Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. |
|
| 6) |
Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. |
|
| 7) |
Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. |
|
| 8) |
Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. |
|
| 9) |
Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
| 10) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
| 11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|