Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital sanat, yapay zekâ ve medya estetiği alanlarında disiplinlerarası bir anlayış geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, yaratıcı üretim, küratöryel düşünce ve eleştirel medya pratiği becerilerini geliştirerek, çağdaş dijital sanat ortamında aktif bir şekilde yer alabileceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, dijital sanat, yapay zekâ ve medya estetiği konularını teorik altyapı ile yaratıcı üretimi birleştirerek disiplinlerarası bir perspektifle ele alır. Öğrenciler, dersin başında dijital sanatın tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını inceleyerek başlar; ardından yapay zekânın sanatsal üretim ve estetik üzerindeki etkilerini araştırırlar. Ders boyunca öğrenciler; küratöryel düşünce, yaratıcı kodlama, veri görselleştirme ve interaktif medya uygulamalarıyla pratik çalışmalar yürütürken, sanat ve teknolojinin etik ve toplumsal boyutlarını da tartışırlar. Ara ve final projeleri kapsamında öğrencilere özgün dijital sanat eserleri üretme ve sergileme fırsatı sunulur. Ayrıca sanal ve artırılmış gerçeklik, sergi tasarımı stratejileri ve sanat-teknoloji entegrasyonuna özel olarak odaklanılır; böylece öğrencilerin hem eleştirel hem yaratıcı yönleri geliştirilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital Sanata Giriş ve Ders Tanıtımı |
Oku: Shanken (2009), Giriş bölümü |
2) |
Yapay Zekâ ve Yaratıcılık |
Deneyimle: Bir YZ sanat aracı |
3) |
Medya Estetiği ve Görsel Kültür |
Oku: Manovich’ten bölüm |
4) |
Küratöryel Düşünce ve Sergi Tasarımı |
Bir dijital medya sergisi seç ve değerlendir |
5) |
Kodlama I: Temeller ve Araçlar |
Program kur ve temel bir eskiz hazırla |
6) |
Yaratıcı Kodlama II: Etkileşim ve Hareket |
İzle: p5.js videoları ve deneyini belgele |
7) |
Ara Proje Sunumları |
3 dakikalık proje sunumu hazırla |
8) |
Veri Görselleştirme ve Estetik Arayüzler |
Bir veri kümesi seç ve görselleştirme eskizi yap |
9) |
Sanatta Sanal ve Artırılmış Gerçeklik |
Oku: VR/AR sanat çalışması üzerine vaka |
10) |
Dijital Sanatta Etik ve Toplum |
Oku: YZ ve dijital kültürde etik üzerine yazılar |
11) |
Final Proje Geliştirme Atölyesi |
Çalışan prototipi ve soruları getir |
12) |
Küratöryel Strateji ve Sergi Planlama |
İşin için kısa küratöryel açıklama hazırla |
13) |
Final Proje Sunumları / Sergi |
Final proje sergiye hazır olmalı |
14) |
Yansıtma, Değerlendirme ve Belgeleme |
Proje belgeleri ve yazılı yansıma teslimi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. |
|
2) |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. |
|
3) |
Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. |
|
6) |
Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
7) |
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
8) |
Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. |
|
9) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
10) |
Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
12) |
Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. |
|
13) |
Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
14) |
Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. |
|
15) |
Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. |
|
17) |
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. |
|
19) |
Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
20) |
Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
|