Dersin Amacı: |
Televizyon ve radyo sektörüne iyi eğitilmiş elemanlar yetiştirmek üzere tasarlanan Radyo ve Televizyon Programcılığı, uygulamaya ağırlık vermekle birlikte bir yayıncının sahip olması gereken kuramsal eğitimi de ihmal etmeyen bir yapıya sahiptir. Öğrencilerin uygulamalı eğitimine cevap vermek amacıyla, en yeni teknolojiler kullanılarak oluşturulan Çekim ve Kurgu Stüdyoları, TV stüdyosu, reji/seslendirme odaları ve naklen yayın aracı ile stüdyo sınırlarının dışında da çok kameralı televizyon programı hazırlanabilecek ve yayınlanabilecek kapasitede profesyonel bir donanıma sahiptir.
|
Dersin İçeriği: |
Radyo ve Televizyon Programcılığı dersi, yayıncılık sektörünün temel ilkelerini, yayın türlerini, program formatlarını, yayın dili ve etik kuralları ile teknik uygulamaları kapsamaktadır. Öğrenciler, stüdyo ortamında program hazırlama, kamera kullanımı, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlarda uygulamalı çalışmalar yürütür. Ders kapsamında ayrıca senaryo yazımı, reji planlaması, yayın akışı oluşturma ve çok kameralı çekim teknikleri gibi konular ele alınır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş, Yayıncılığa Genel Bakış |
- |
2) |
Radyo ve Televizyonun Tarihçesi |
- |
3) |
Yayıncılıkta Kurumlar ve Yapılar (TRT, RTÜK, Özel Medya) |
- |
4) |
Yayıncılıkta Hukuki ve Etik İlkeler |
- |
5) |
Radyo Yayıncılığı: Türleri, Formatları, Akış |
- |
6) |
Televizyon Yayıncılığı: Türleri, Formatları, Akış |
- |
7) |
Yayıncılıkta Program Türleri I: Haber, Belgesel, Tartışma |
- |
8) |
Yayıncılıkta Program Türleri II: Eğlence, Magazin, Reality |
- |
9) |
Yayın Akışı Planlama ve Programlama Stratejileri |
- |
10) |
Hedef Kitle Analizi ve Reyting Sistemleri |
- |
11) |
Radyo Programcılığı Uygulamaları |
- |
12) |
Televizyon Programcılığı Uygulamaları |
- |
13) |
Dijital Platformlar ve Yeni Medyada Yayıncılık |
- |
14) |
Öğrenci Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. |
3 |
2) |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. |
3 |
3) |
Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. |
3 |
4) |
Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. |
3 |
5) |
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. |
3 |
6) |
Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. |
3 |
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
|
3 |
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
3 |
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. |
3 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
3 |
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |