JOB143 Tam Tam Prodüksiyon Reklam Atölyesiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB143
Ders İsmi: Tam Tam Prodüksiyon Reklam Atölyesi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Reklam Atölyesi dersi; öğrencilerin yaratıcı reklam fikirleri geliştirmeleri, bu fikirleri stratejik bir çerçevede yapılandırmaları ve farklı mecralara uygun reklam kampanyaları tasarlamaları amacıyla oluşturulmuştur. Ders kapsamında, öğrencilerin reklamcılığın yaratıcı ve stratejik süreçlerini deneyimleyerek öğrenmeleri, hedef kitle odaklı düşünmeleri, özgün içerikler üretmeleri ve fikirlerini etkili biçimde sunmaları hedeflenmektedir. Uygulamalı çalışmalarla desteklenen bu ders, öğrencilerin gerçek briefler üzerinden çalışarak yaratıcı ekip deneyimi kazanmalarını ve reklam sektörüne dair pratik bilgi ve beceriler edinmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, reklamcılık alanında yaratıcı düşünme, stratejik planlama ve kampanya üretimi süreçlerini uygulamalı biçimde ele alır. Reklam fikrinin oluşturulmasından sunumuna kadar olan süreçler; hedef kitle analizi, marka konumlandırma, mecra seçimi, slogan üretimi, görsel tasarım ve yaratıcı metin yazarlığı gibi başlıklarda incelenir. Öğrenciler, gerçek ya da simüle edilmiş briefler üzerinden çalışarak basılı, dijital ve sosyal medya mecralarına yönelik bütünleşik reklam kampanyaları geliştirir. Grup çalışmalarıyla yaratıcı ekip deneyimi kazanan öğrenciler, dönem sonunda projelerini jüriye sunarak sektör koşullarına yakın bir deneyim yaşar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Reklamcılıkla ilgili temel kavramları, türleri ve yaratıcı süreçleri açıklar.
2) Hedef kitle analizi yaparak stratejik reklam çözümleri geliştirir.
3) Farklı mecralar için (basılı, dijital, sosyal medya) uygun reklam kampanyaları tasarlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Reklam Atölyesinin Tanıtımı ve Beklentiler -
2) Reklamcılıkta Temel Kavramlar ve Yaratıcı Süreçler -
3) Hedef Kitle ve Tüketici Analizi: Kime Konuşuyoruz? -
4) Marka Kimliği ve Konumlandırma Stratejileri -
5) Brief Nedir? Gerçek Brief Analizi ve Brief Yazımı -
6) Fikir Üretimi Teknikleri ve Yaratıcı Düşünme Uygulamaları -
7) Slogan ve Başlık Yazımı: Mesajı Etkili Vermek -
8) Görsel Tasarım İlkeleri: Afiş, İllüstrasyon ve Tipografi -
9) Medya Planlama: Basılı, Dijital ve Sosyal Mecralar -
10) Entegre Reklam Kampanyası Tasarımı I: Fikir Geliştirme ve Sunum -
11) Entegre Reklam Kampanyası Tasarımı II: Uygulama Aşaması -
12) Etik, Toplumsal Sorumluluk ve Kültürel Duyarlılık -
13) Final Proje Sunum Hazırlığı: Geri Bildirim ve Revizyonlar -
14) Final Proje Sunumları ve Sınıf İçi Değerlendirme -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hey, Whipple, Squeeze This: A Guide to Creating Great Ads – Luke Sullivan & Edward Boches
Reklamcılığın Temelleri – Jale Özata Dirlik
Advertising by Design – Robin Landa
Reklamda Yaratıcılık – Aytekin Can
Reklam Kampanyası Tasarımı – Gülfidan Barış
Diğer Kaynaklar: Sullivan, L., & Boches, E. (2022). Hey, Whipple, Squeeze This: A Guide to Creating Great Ads (6th ed.). Wiley.

Landa, R. (2016). Advertising by Design: Generating and Designing Creative Ideas Across Media (3rd ed.). Wiley.

Bly, R. (2005). The Copywriter’s Handbook: A Step-By-Step Guide to Writing Copy That Sells (3rd ed.). Holt Paperbacks.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 5 3 112
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 124