Ders Kodu: | JOB141 | ||||
Ders İsmi: | Illüzyonist ile Dijital Sanat Teknolojileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital sanat üretiminde kullanılan güncel teknolojileri tanımalarını, bu teknolojilerin sanatsal yaratım sürecine olan etkilerini kavramalarını ve yaratıcı projeler geliştirebilecek düzeyde teknik ve kuramsal bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Dijital sanatın tanımı ve tarihçesi, piksel tabanlı ve vektörel görsel üretim araçları, 3D modelleme ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, yapay zeka ve algoritmik sanat, etkileşimli sanat projeleri, yeni medya sanatı, dijital sanatın sergilenme biçimleri, NFT ve blokzincir teknolojileri, sanat ve teknoloji ilişkisi üzerine eleştirel okumalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital sanatın teorik altyapısını ve tarihsel gelişimini kavrayabilir. 2) Etkileşimli, algoritmik ve dijital medya temelli sanat uygulamaları geliştirebilir. 3) Dijital araçlar ve yazılımlar kullanarak özgün sanatsal projeler üretebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital Sanata Giriş | - |
2) | Dijital Sanatın Tarihçesi | - |
3) | Teknoloji ve Sanat İlişkisi | - |
4) | Etkileşimli Sanat | - |
5) | Algoritmik Sanat ve Kodlama | - |
6) | Yapay Zekâ ve Sanat Üretimi | - |
7) | Biyosanat ve Veri Sanatı | - |
8) | Yaratıcı Kodlama: Processing ile Uygulamalar | - |
9) | Artırılmış Gerçeklik Sanatı | - |
10) | Sanal Gerçeklik ve Deneyim Tasarımı | - |
11) | Dijital Enstalasyonlar ve Mekânsal Sanat | - |
12) | Medya Sanatı Yazılımları ve Araçları | - |
13) | NFT ve Blokzincir Tabanlı Sanat | |
14) | Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Paul, Christiane. Dijital Sanatın Tarihi (Digital Art History) |
Diğer Kaynaklar: | Lev Manovich – The Language of New Media Edmond Couchot – The Digital Revolution and the Art Roy Ascott – Telematic Embrace |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |