JOB134 Nöro İletişim ve Davranışsal İçgörülerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB134
Ders İsmi: Nöro İletişim ve Davranışsal İçgörüler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RUKEN ÖZGÜL KILANÇ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ruken Özgül Kılanç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin nörobilim ve yapay zekâ perspektifinden iletişim süreçlerini anlamalarını sağlamaktır. Beynin yapısı ve işleyişi, duyguların iletişim üzerindeki etkisi, pazarlama stratejilerinde duyusal ve deneyimsel yaklaşımlar, karar alma süreçlerindeki bilişsel önyargılar ve toplumsal bilinçdışı kodlar gibi konulara odaklanılır. Öğrencilerin, bireyin zihinsel süreçlerini dikkate alarak etkili iletişim kurabilmeleri, ikna tekniklerini nörobilimsel temellerle ilişkilendirebilmeleri ve nöropazarlama araştırmalarına dair temel bilgi ve becerileri edinmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, beyin yapısının temel kavramlarından başlayarak iletişim, pazarlama ve karar alma süreçlerinde nörobilimsel yaklaşımları ele alır. Ders kapsamında aşağıdaki konular işlenecektir:

Beyin anatomisi, bölümleri ve işlevleri
Duygusal ve rasyonel beyin süreçlerinin iletişime etkisi
Nörokimyasalların (dopamin, serotonin, oksitosin) insan davranışları ve satın alma kararları üzerindeki etkisi
Ayna nöronlar, empati ve nöropazarlama stratejileri
Kadın ve erkek beyni farklarının iletişim ve tüketici davranışına etkisi
Duyusal ve deneyimsel pazarlama uygulamaları
Algı yönetimi, hikâyeleştirme ve ilişkilendirme teknikleri
İknanın nörobilimsel temelleri ve uygulamaları
İletişimde bilişsel önyargılar ve zihinsel kısa yollar
Mikro ifadeler, duygusal okuma ve dürtme (nudge) teknikleri
Toplumların bilinçdışı kültür kodları
Nöropazarlama araştırmalarında kullanılan yöntem ve araçlar
Dikkat, hafıza, zihin haritalama gibi zihinsel süreçler
Öğrenci sunumları ve vaka analizleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
8) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
9) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
10) Yönetim becerisine sahiptirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Beyin Temel Kavramlar - Beynin bölümleri - Duygu beyin / Mantık beyin - Başlıca nörobilim vakaları
2) Dopamin, serotonin ve oksitosin gibi kimyasalların ruh hali ve satın alma kararlarına etkisi. - Kadın ve erkek beyni arasındaki farkların tüketici davranışına etkisi. - Ayna nöronlar ve empati temelli pazarlama stratejileri. - Aşk, beyin kimyasalları ve marka bağlılığı arasındaki ilişki.
3) Duyusal Pazarlama: Tüketicinin beş duyusunu hedefleyen pazarlama stratejileri. - Deneyimsel Pazarlama: Tüketiciye unutulmaz ve duygusal bağ kurduracak deneyimler sunma.
4) İletişim ve Algı - İlişkilendirme - Hikayeleştirme - İlkel beynin ilgisini çekmek
5) İknanın evrensel ilkeleri - İçerik üreticileri / İletişimciler için nöropazarlama
6) İletişimde Bilişsel Önyargılar (Zihinsel Kısayollar)
7) Mikro İfadeler ve Duygusal Okuma (Paul Ekman) - Dürtme kavramı (Nudge)
8) Yarıyıl Sınavı
9) Toplumların bilinçdışı kültür kodları
10) Unconscious cultural codes of societies
11) Nöropazarlama Araştırma Yöntemleri
12) Dikkat, Hafıza, Zihin Haritalama
13) öğrenci sunumları
14) öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders notları
Diğer Kaynaklar: ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Ara Sınavlar 14 42
Final 13 39
Toplam İş Yükü 122