Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB134 | ||||
Ders İsmi: | Nöro İletişim ve Davranışsal İçgörüler | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. RUKEN ÖZGÜL KILANÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Ruken Özgül Kılanç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin nörobilim ve yapay zekâ perspektifinden iletişim süreçlerini anlamalarını sağlamaktır. Beynin yapısı ve işleyişi, duyguların iletişim üzerindeki etkisi, pazarlama stratejilerinde duyusal ve deneyimsel yaklaşımlar, karar alma süreçlerindeki bilişsel önyargılar ve toplumsal bilinçdışı kodlar gibi konulara odaklanılır. Öğrencilerin, bireyin zihinsel süreçlerini dikkate alarak etkili iletişim kurabilmeleri, ikna tekniklerini nörobilimsel temellerle ilişkilendirebilmeleri ve nöropazarlama araştırmalarına dair temel bilgi ve becerileri edinmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, beyin yapısının temel kavramlarından başlayarak iletişim, pazarlama ve karar alma süreçlerinde nörobilimsel yaklaşımları ele alır. Ders kapsamında aşağıdaki konular işlenecektir: Beyin anatomisi, bölümleri ve işlevleri Duygusal ve rasyonel beyin süreçlerinin iletişime etkisi Nörokimyasalların (dopamin, serotonin, oksitosin) insan davranışları ve satın alma kararları üzerindeki etkisi Ayna nöronlar, empati ve nöropazarlama stratejileri Kadın ve erkek beyni farklarının iletişim ve tüketici davranışına etkisi Duyusal ve deneyimsel pazarlama uygulamaları Algı yönetimi, hikâyeleştirme ve ilişkilendirme teknikleri İknanın nörobilimsel temelleri ve uygulamaları İletişimde bilişsel önyargılar ve zihinsel kısa yollar Mikro ifadeler, duygusal okuma ve dürtme (nudge) teknikleri Toplumların bilinçdışı kültür kodları Nöropazarlama araştırmalarında kullanılan yöntem ve araçlar Dikkat, hafıza, zihin haritalama gibi zihinsel süreçler Öğrenci sunumları ve vaka analizleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 7) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 8) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 9) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 10) Yönetim becerisine sahiptirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - Beyin Temel Kavramlar - Beynin bölümleri - Duygu beyin / Mantık beyin - Başlıca nörobilim vakaları | |
2) | Dopamin, serotonin ve oksitosin gibi kimyasalların ruh hali ve satın alma kararlarına etkisi. - Kadın ve erkek beyni arasındaki farkların tüketici davranışına etkisi. - Ayna nöronlar ve empati temelli pazarlama stratejileri. - Aşk, beyin kimyasalları ve marka bağlılığı arasındaki ilişki. | |
3) | Duyusal Pazarlama: Tüketicinin beş duyusunu hedefleyen pazarlama stratejileri. - Deneyimsel Pazarlama: Tüketiciye unutulmaz ve duygusal bağ kurduracak deneyimler sunma. | |
4) | İletişim ve Algı - İlişkilendirme - Hikayeleştirme - İlkel beynin ilgisini çekmek | |
5) | İknanın evrensel ilkeleri - İçerik üreticileri / İletişimciler için nöropazarlama | |
6) | İletişimde Bilişsel Önyargılar (Zihinsel Kısayollar) | |
7) | Mikro İfadeler ve Duygusal Okuma (Paul Ekman) - Dürtme kavramı (Nudge) | |
8) | Yarıyıl Sınavı | |
9) | Toplumların bilinçdışı kültür kodları | |
10) | Unconscious cultural codes of societies | |
11) | Nöropazarlama Araştırma Yöntemleri | |
12) | Dikkat, Hafıza, Zihin Haritalama | |
13) | öğrenci sunumları | |
14) | öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | ders notları |
Diğer Kaynaklar: | ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Ara Sınavlar | 14 | 42 |
Final | 13 | 39 |
Toplam İş Yükü | 122 |