JOB126 Branding and Brand Supportsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB126
Ders İsmi: Markalaşma ve Marka Destekleri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EVRİM İLDEM DEVELİ
Dersi Veren(ler): EVRİM İLDEM DEVELİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere markalaşmanın temel kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını öğretmektir. Marka kimliği, marka konumlandırma, marka değeri, marka iletişimi ve tüketici algısı gibi konuların yanı sıra başarılı marka yönetimi için gerekli analiz ve karar verme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. Ayrıca, ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden marka oluşturma süreçlerinin anlaşılması sağlanacaktır.
Dersin İçeriği: Markalaşma ve pazarlama karması, güçlü markalar oluşturma, pazarlama ve iletişim programları, marka performansının ölçümü, marka denetimi, marka tasarımı ve yapıları, uzun vadeli başarı için marka ederini yönetme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İlgili kavramları öğrenmek
2) Ürün ve marka yönetimi kavramlarını anlamak
3) Küresel pazar ortamında marka farkındaşığı ve konumlandırma gibi stratejileri kavramak
4) Sürdürülebilir marka yönetimi kavramını kültürüle farklılıkların gözetildiği bir pazar ortamında kavramak
5) Marka yönetimi becerilerini geliştirmek için değişen trend ve teknolojileri anlamak
6) Markalaşmayı anlamak ve örnek vakalarla birlikte kavramları ilişkilendirmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ders notları
2) Markanın tanımı, konumlandırma, pazar bölümlemesi, tüketici davranışı
3) Marka farkındalığı
4) Marka sadakati, algılanan kalite, marka kimiliği
5) Marka İmajı
6) Marka denkliği ve marka genişlemesi
7) Marka vizyonu ve iletişim
8) Vize sınav haftası
9) Küresel marka
10) Öğrenci Sunumu
11) Öğrenci sunumu
12) Öğrenci sunumu
13) Öğrenci sunumu
14) Öğrenci sunumu
15) Öğrenci sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Strategic Brand Management
Building, Measuring and Managing Brand Equity, 5th Global Edition
Kevin Lane Keller and Vanitha Swaminathan
Diğer Kaynaklar: Strategic Brand Management
Building, Measuring and Managing Brand Equity, 5th Global Edition
Kevin Lane Keller and Vanitha Swaminathan

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 45
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 44
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Ara Sınavlar 8 24
Final 16 34
Toplam İş Yükü 118