Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM008 | ||||
Ders İsmi: | Çevre Kimyası | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Elif Cerrahoğlu Kaçakgil | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı temel olarak çevre kimyasının temel ilkelerini, çevreye yönelik kimyasal süreçleri, kirliliği, bu süreçlerin çevresel etkilerini ve bu etkilere karşı alınabilecek önlemleri öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çevre Kimyasının Temel İlkeleri, Çevre Kirliliği ve Kaynakları, Kirliliğin Ölçülmesi ve İzlenmesi, Çevre Koruma Yöntemleri ve Teknolojileri, Sürdürülebilirlik ve Yeşil Kimya |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çevresel kimyasal süreçleri anlayabilir 2) Kirleticilerin izlenmesi ve ölçülmesi hakkında bilgi edinebilir. 3) Çevresel etki değerlendirmeleri yapabilir. 4) Sürdürülebilirlik kavramını anlayabilir ve çevre sorunlarına bilimsel ve teknolojik çözümler üretebilir. 5) Çevresel araştırma ve proje geliştirme becerisi kazanabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çevre Kimyasına Giriş | - |
2) | Kimyasal denge ve çevre | - |
3) | Hava Kirliliği ve Kimyasal Prosesler | - |
4) | Su Kirliliği ve Kimyasal Etkileşimler | - |
5) | Toprak Kirliliği ve Kimyasal Bileşikler | - |
6) | Kirletici Maddelerin İzlenmesi ve Analiz Yöntemleri | - |
7) | Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Atık Yönetimi ve Geri Dönüşüm | - |
10) | Su ve Hava Arıtma ve Kirlilik Kontrolü | - |
11) | Sürdürülebilirlik ve Yeşil Kimya | - |
12) | Çevre Kimyasının Sosyal Etkileri | - |
13) | Çevresel Politika ve Mevzuat | - |
14) | General Assessment | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Çevre Kimyası (Turgut Gündüz) |
Diğer Kaynaklar: | academic articles,theses |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Ödevler | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 45 |
Toplam İş Yükü | 129 |