Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI430 | ||||
Ders İsmi: | Photoshop’ta Dijital Tasarım I | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞR. GÖR. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin Adobe Photoshop programını kullanarak temel dijital tasarım prensiplerini kavramalarını ve uygulamalarını sağlamaktır. Öğrenciler; resim işleme, görsel düzenleme, seçim ve boyama araçlarının kullanımı, katman yönetimi, metin düzenleme ve grafik tasarım öğeleriyle dijital kompozisyon oluşturma becerilerini geliştireceklerdir. Ders sonunda öğrenciler, dijital ortamda yaratıcı görsel tasarımlar üretebilme yetkinliği kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, resim işleme programlarının işlevleri ve Adobe Photoshop'un temel özellikleri tanıtılacaktır. Görüntü işleme, resim düzenleme, seçim araçları, boyama araçları, renk ve ışık ayarları, görsel tasarım öğelerinin dijital ortamda kullanımı, metin düzenleme, katman yönetimi, doku oluşturma ve filtre uygulamaları gibi temel Photoshop becerileri ele alınacaktır. Ayrıca, grafik tasarım elemanları kullanılarak logo ve kurumsal kimlik gibi ürünlerin tasarımı üzerinde uygulamalar yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adobe Photoshop'un temel özelliklerini ve araçlarını etkin bir şekilde kullanır. 2) Resim işleme ve düzenleme tekniklerini uygular. 3) Görsel tasarımda seçim ve boyama araçlarını kullanarak dijital düzenlemeler yapar. 4) Katman yönetimi, filtre uygulamaları ve efekt verme işlemlerini gerçekleştirir. 5) Metin düzenleme ve yazı efektleri oluşturma tekniklerini uygular. 6) Dijital tasarım prensiplerine uygun özgün görsel kompozisyonlar geliştirir. 7) Grafik tasarım ürünleri (logo, kurumsal kimlik vb.) tasarlayarak dijital iletişim projeleri üretir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Resim işleme programlarının işlevini ve Adobe Photoshop programının genel özelliklerini kavrama. | Yok |
2) | Görüntü işleme, resim düzenleme. Resim formatlarını, dosya görüntüleme kaydetme ve dosya türlerini kavrama. | Yok |
3) | Araçlar panelini, araç kutusundaki araçları kullanabilme | Yok |
4) | Seçim Araçları, Boyama Araçları. | Yok |
5) | Resim üzerinde seçim yapmayı kavrama | Yok |
6) | Görseler üzerinde renk ve ışık ayarlarını yapma. | Yok |
7) | Dijital ortamda nokta, doku, çizgi, ışık, form, gibi tasarım öğelerinin dijital ortamda irdeleyebilme. Örnek çalışmalar eşliğinde Grafik Tasarım alanında kullanılan programların temel özelliklerinin kullanabilme. | Yok |
8) | Ara Sınav | 1-7. Haftalar |
9) | Grafik tasarım öğelerini kullanarak kavrama yönelik kompozisyon uygulamaları yapabilme. Çizgi, leke, doku, ton gibi öğelerle değişik teknikler kullanarak serbest grafik denemeleri yapabilme | Yok |
10) | Görselleri dönüştürme ve ölçeklendirme | Yok |
11) | Metin işlemleri, yazı ekleme ve yazılara efekt vermeyi kavrama. | Yok |
12) | Sayfa üzerinde çizim işlemlerini gerçekleştirme. | Yok |
13) | Boyama, renk değiştirme, doku ve arka plan oluşturma. | Yok |
14) | Katman (Layer) Paneli, katmanlarla çalışabilme ve fitreleri uygulama. | Yok |
15) | Görsel iletişimin temel elemanları ile grafik tasarım elemanı olarak logo, kurumsal kimlik gibi grafik tasarım ürünlerini tasarlayabilme. | Yok |
16) | Final | 1-15. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkçe: Adobe Photoshop CC Eğitim Kitabı – Hüseyin Güven Photoshop ile Görsel Tasarım Teknikleri – Mehmet Şahin İngilizce: Adobe Photoshop Classroom in a Book (2024 Release) – Conrad Chavez, Andrew Faulkner Photoshop CC For Dummies – Peter Bauer |
Diğer Kaynaklar: | Türkçe: Adobe Türkiye Resmi Eğitim Dökümanları Görsel Tasarım ve Dijital Sanat Üzerine Akademik Makaleler İngilizce: Adobe Photoshop Online Tutorials (Adobe Official Site) Creative Bloq: Photoshop Tips and Techniques Articles Lynda.com (LinkedIn Learning) Photoshop Eğitim Videoları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | ||||||||||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | ||||||||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||||||||
8) Etkili iletişim kurar, | ||||||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | ||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Etkili iletişim kurar, | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 2 | 2 | 60 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 2 | 9 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |