Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI429 | ||||
Ders İsmi: | Yara İyileşmesi ve İnovatif Yöntemler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ATİYE TÜRKER | ||||
Dersi Veren(ler): | Atiye TÜRKER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Deri fizyolojisinin detaylıca kavranarak yara oluşum ve iyileşmesine etki eden kavramlar ışığında yaraya ait belirti, bulguların tanımlanması ve geleneksel ve modern yara iyileşme ve bakım yöntemlerinin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği: | Deri fizyolojisi, yara oluşumu, yara iyileşmesinde kullanılan klasik, modern yöntemler, biyoteknolojik ürünler ve yara bakımını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deri fizyolojisini bilir 2) Yara oluşum ve iyileşme aşamalarını ayrıntılı açıklar 3) Yara iyileşmesi için kullanılan yöntemlerin mekanizmasını kavrar 4) Yara bakımı ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olur 5) Yara oluşumu ve iyileşmesine yönelik literatür tarama, araştırma ve iş birliği becerisi edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi (Ç. Editörü Ümmühan İşoğlu Alkaç) |
2) | Deri Fizyolojisine giriş - lipidler | Makale; "The heterogeneity and complexity of skin surface lipids in human skin health and disease" https://doi.org/10.1016/j.plipres.2023.101264 |
3) | Deri Fizyolojisi - devam | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
4) | Yara Türleri ve yara oluşum mekanizması | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
5) | Yara iyileşme süreci ve fizyolojisi 1. kısa sınav | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
6) | Yara iyileşmesini etkileyen faktörler | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
7) | Yara iyileşmesini etkileyen faktörler | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
8) | Vize // 2. kısa sınav | |
9) | Klasik yara bakım ürünleri | |
10) | Modern yara bakım ürünleri | |
11) | Yara takibinde biyoteknolojik ürünler - proje sunumları | |
12) | Yara bakımında nanoteknolojik ürünler - proje sunumları | |
13) | Antibakteriyel ve antimikrobiyal yara bakım ürünleri - proje sunumları | |
14) | Akut ve Kronik Yara Bakımı - proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Biyoteknolojiye Giriş Biyomalzemeler Tıbbi Fizyoloji |
Diğer Kaynaklar: | Biyoteknolojiye Giriş Biyomalzemeler Tıbbi Fizyoloji |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 3 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 66 |
Sunum / Seminer | 4 | 4 |
Proje | 4 | 4 |
Ödevler | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 |