UNI429 Yara İyileşmesi ve İnovatif Yöntemlerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI429
Ders İsmi: Yara İyileşmesi ve İnovatif Yöntemler
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ATİYE TÜRKER
Dersi Veren(ler): Atiye TÜRKER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Deri fizyolojisinin detaylıca kavranarak yara oluşum ve iyileşmesine etki eden kavramlar ışığında yaraya ait belirti, bulguların tanımlanması ve geleneksel ve modern yara iyileşme ve bakım yöntemlerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: Deri fizyolojisi, yara oluşumu, yara iyileşmesinde kullanılan klasik, modern yöntemler, biyoteknolojik ürünler ve yara bakımını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deri fizyolojisini bilir
2) Yara oluşum ve iyileşme aşamalarını ayrıntılı açıklar
3) Yara iyileşmesi için kullanılan yöntemlerin mekanizmasını kavrar
4) Yara bakımı ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olur
5) Yara oluşumu ve iyileşmesine yönelik literatür tarama, araştırma ve iş birliği becerisi edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi (Ç. Editörü Ümmühan İşoğlu Alkaç)
2) Deri Fizyolojisine giriş - lipidler Makale; "The heterogeneity and complexity of skin surface lipids in human skin health and disease" https://doi.org/10.1016/j.plipres.2023.101264
3) Deri Fizyolojisi - devam Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler
4) Yara Türleri ve yara oluşum mekanizması Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler
5) Yara iyileşme süreci ve fizyolojisi 1. kısa sınav Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler
6) Yara iyileşmesini etkileyen faktörler Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler
7) Yara iyileşmesini etkileyen faktörler Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler
8) Vize // 2. kısa sınav
9) Klasik yara bakım ürünleri
10) Modern yara bakım ürünleri
11) Yara takibinde biyoteknolojik ürünler - proje sunumları
12) Yara bakımında nanoteknolojik ürünler - proje sunumları
13) Antibakteriyel ve antimikrobiyal yara bakım ürünleri - proje sunumları
14) Akut ve Kronik Yara Bakımı - proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Biyoteknolojiye Giriş
Biyomalzemeler
Tıbbi Fizyoloji
Diğer Kaynaklar: Biyoteknolojiye Giriş
Biyomalzemeler
Tıbbi Fizyoloji

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 3 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 66
Sunum / Seminer 4 4
Proje 4 4
Ödevler 4 4
Küçük Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 113