Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin inanç sistemleri ve kültürel yapılar arasındaki karmaşık ilişkileri sosyolojik bir perspektifle anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, farklı toplumların inançları nasıl oluşturduğunu, yorumladığını ve uyguladığını inceleyerek, kültürel normlar, değerler ve toplumsal yapılarının inançlar üzerindeki etkilerini analiz edeceklerdir. Bu sayede, dünya genelindeki inanç sistemlerinin çeşitliliği ve ortak yönleri hakkında derinlemesine bir kavrayış geliştireceklerdir. Ders kapsamında yapılacak çapraz kültürel analizler, öğrencilerin inançların bireysel kimlikler ve toplumsal dinamiklerin şekillenmesindeki rolünü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerine olanak tanıyacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, inanç sistemleri ile kültürel yapılar arasındaki karmaşık ilişkiyi sosyolojik bir bakış açısıyla inceler. Öğrenciler, çeşitli toplumların inançları nasıl oluşturduğunu, yorumladığını ve uyguladığını; kültürel normlar, değerler ve toplumsal yapılarının etkisini araştıracaklardır. Çapraz kültürel analizler yoluyla, dünya çapındaki inanç sistemlerinin çeşitliliği ve ortak yönleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında, öğrenciler dersler, tartışmalar ve vaka çalışmaları aracılığıyla inançların bireysel kimlikler ve toplumsal dinamiklerin şekillenmesindeki rolünü eleştirel bir şekilde değerlendireceklerdir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyolojinin temel kavramları ve sosyolojik hayal gücü tanıtılır. |
|
2) |
Kültür ve toplumsal yapı arasındaki ilişki ele alınır.
|
|
3) |
İnanç sistemlerinin sosyolojik bir bakış açısıyla analizi yapılır. Öğrencilere inanç sistemlerinin oluşum ve devam süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapılır |
|
4) |
Dinin toplumsal işlevleri ve sekülerleşme süreçleri incelenir. |
|
5) |
Kültürlerarası farklılıklar ve benzerlikler araştırılır. |
|
6) |
Kimlik ve toplumsal aidiyet kavramları kültürel bağlamda ele alınır. |
|
7) |
Kültürel görecelilik ve etnosentrizm tartışılır. |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
İnanç sistemlerinin toplumsal değişim üzerindeki etkisi değerlendirilir. |
|
10) |
Modernleşme, küreselleşme ve kültürel değişim süreçleri tartışılır. |
|
11) |
İnanç sistemleri ve toplumsal eşitsizlikler arasındaki bağ incelenir. |
|
12) |
Dinin politik davranışlar ve kamu kültürü üzerindeki etkisi analiz edilir. |
|
13) |
Dini kurumların toplumsal etkileri vaka çalışmalarıyla ele alınır. |
|
14) |
Genel bir özet yapılarak ders boyunca tartışılan konular gözden geçirilir. |
|
15) |
Final sınavı. Öğrencilere evde cevaplamaları için 5 soru verilir. Derste öğrendiklerini kendi hayat deneyimleri ile harmanlayarak cevaplamaları beklenir. |
|
16) |
Final haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. |
|
2) |
Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. |
|
3) |
Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. |
|
4) |
Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. |
|
6) |
Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. |
|
7) |
İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. |
|
10) |
Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. |
|
11) |
Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
|