UNI425 Sociology of Beliefs and Cross-Cultural Studiesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI425
Ders İsmi: İnanç Sosyolojisi ve Kültürlerarası Çalışmalar
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BURCU DOĞAN KOÇAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Burcu Doğan Koçak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin inanç sistemleri ve kültürel yapılar arasındaki karmaşık ilişkileri sosyolojik bir perspektifle anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, farklı toplumların inançları nasıl oluşturduğunu, yorumladığını ve uyguladığını inceleyerek, kültürel normlar, değerler ve toplumsal yapılarının inançlar üzerindeki etkilerini analiz edeceklerdir. Bu sayede, dünya genelindeki inanç sistemlerinin çeşitliliği ve ortak yönleri hakkında derinlemesine bir kavrayış geliştireceklerdir. Ders kapsamında yapılacak çapraz kültürel analizler, öğrencilerin inançların bireysel kimlikler ve toplumsal dinamiklerin şekillenmesindeki rolünü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerine olanak tanıyacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, inanç sistemleri ile kültürel yapılar arasındaki karmaşık ilişkiyi sosyolojik bir bakış açısıyla inceler. Öğrenciler, çeşitli toplumların inançları nasıl oluşturduğunu, yorumladığını ve uyguladığını; kültürel normlar, değerler ve toplumsal yapılarının etkisini araştıracaklardır. Çapraz kültürel analizler yoluyla, dünya çapındaki inanç sistemlerinin çeşitliliği ve ortak yönleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında, öğrenciler dersler, tartışmalar ve vaka çalışmaları aracılığıyla inançların bireysel kimlikler ve toplumsal dinamiklerin şekillenmesindeki rolünü eleştirel bir şekilde değerlendireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları yapabileceklerdir: 1. İnanç Sistemleri ve Kültürel Yapılar Arasındaki Etkileşimi Analiz Etmek 2. Sosyolojik Teorileri İnanç Sistemlerine Uygulamak 3. Çapraz Kültürel Karşılaştırmalar Yapmak 4. İnançların Toplumsal Tabakalaşma Üzerindeki Etkisini Değerlendirmek 5. Din'in Çağdaş Toplumdaki Rolünü İncelemek 6. Kültürel Yeterlilik Geliştirmek 7. Eleştirel Düşünme ve Kendi İnanç Sistemlerini Yansıtmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyolojinin temel kavramları ve sosyolojik hayal gücü tanıtılır.
2) Kültür ve toplumsal yapı arasındaki ilişki ele alınır.
3) İnanç sistemlerinin sosyolojik bir bakış açısıyla analizi yapılır. Öğrencilere inanç sistemlerinin oluşum ve devam süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapılır
4) Dinin toplumsal işlevleri ve sekülerleşme süreçleri incelenir.
5) Kültürlerarası farklılıklar ve benzerlikler araştırılır.
6) Kimlik ve toplumsal aidiyet kavramları kültürel bağlamda ele alınır.
7) Kültürel görecelilik ve etnosentrizm tartışılır.
8) Ara Sınav
9) İnanç sistemlerinin toplumsal değişim üzerindeki etkisi değerlendirilir.
10) Modernleşme, küreselleşme ve kültürel değişim süreçleri tartışılır.
11) İnanç sistemleri ve toplumsal eşitsizlikler arasındaki bağ incelenir.
12) Dinin politik davranışlar ve kamu kültürü üzerindeki etkisi analiz edilir.
13) Dini kurumların toplumsal etkileri vaka çalışmalarıyla ele alınır.
14) Genel bir özet yapılarak ders boyunca tartışılan konular gözden geçirilir.
15) Final sınavı. Öğrencilere evde cevaplamaları için 5 soru verilir. Derste öğrendiklerini kendi hayat deneyimleri ile harmanlayarak cevaplamaları beklenir.
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Handbook of the Sociology of Religion edited by Michele Dillon
Diğer Kaynaklar: Lecturer notes, powerpoint slides and videos

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 2
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 4 31
Ara Sınavlar 4 23
Toplam İş Yükü 124