Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI422 | ||||
Ders İsmi: | Avrupa Siyaseti | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CAN DONDURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | nurdan bozkurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çağdaş Avrupa'da siyaseti şekillendiren temel konuların önemini anlamak ve hem Avrupa ülkeleri içinde hem de bunlar arasında siyasi çekişmelere işaret eden merkezi tartışmaları belirlemek. Genel olarak Avrupa siyasetini ve özel olarak çağdaş Avrupa'nın siyasi çatışmalarını ve gerilimlerini eleştirel olarak analiz etme becerilerini geliştirmek. Ulusal politika ile Avrupa entegrasyonu projesi/gerçekliği arasındaki değişen ilişkiyi anlamak ve değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, Avrupa ve Avrupa Birliği için merkezi öneme sahip konulara eğileceğiz. Bunu birbiriyle ilişkili üç perspektife odaklanarak yapacağız. İlk olarak, çağdaş Avrupa'nın ulusal yaşamını biçimlendiren temel siyasi meselelere ve tartışmalara özel önem veren bir dizi Avrupa ülkesini analiz edeceğiz. İkinci olarak, bu temel konuların “Avrupalılaşma” derecesini vurgulayarak AB'nin üye devletler üzerindeki etkisine odaklanacağız. Üçüncü olarak, küreselleşmiş bir dünyada ulusal siyaset ve Avrupa bütünleşmesi arasındaki değişen ilişkiyi ve bunun Avrupa'nın geleceği için sahip olabileceği olası uzun vadeli etkiyi inceleyeceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Avrupa Birliği'nin tarihsel gelişimini ve evrimini kavramak 2) Günümüzde Avrupa siyasetindeki temel tartışmaları değerlendirmek 3) Günümüz Avrupa siyasetindeki gelişmeleri eleştirel bir bakışla analiz etmek 4) Avrupa bütünleşmesinin karşı karşıya olduğu meydan okumalar ve umutlara dair kapsamlı bir anlayış geliştirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Avrupa ve Avrupalılaşma | |
3) | Avrupa, Ulus devletler ve Avrupa bütünleşmesi | |
4) | Çok seviyeli Avrupa yönetişim sistemi | |
5) | Ulusal parlamentolar ve AB | |
6) | Hukuk Politikaları | |
7) | Siyasal Partiler ve Avrupa Parlamentosu | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Seçimler ve Oy verme | |
10) | Sivil Toplum | |
11) | Avrupa Sağı, Avrupa Solu: Siyaset ve Pazar | |
12) | "Avrupa Kalesi?" Göçmenler ve Azınlıklar | |
13) | Avrupa ve Dünya | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | European Politics. A Comparative Introduction. Tim Bale. 2017. Palgrave MacMillan |
Diğer Kaynaklar: | Politics in the European Union. Ian Bache, Simon Bulmer, Stephen George, Owen Parker, Charlotte Burns. 2020. Oxford University Press |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 52 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Ödevler | 7 | 19 |
Ara Sınavlar | 7 | 14 |
Final | 13 | 32 |
Toplam İş Yükü | 125 |