İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI422 | ||||
Ders İsmi: | Avrupa Siyaseti | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CAN DONDURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | nurdan bozkurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çağdaş Avrupa'da siyaseti şekillendiren temel konuların önemini anlamak ve hem Avrupa ülkeleri içinde hem de bunlar arasında siyasi çekişmelere işaret eden merkezi tartışmaları belirlemek. Genel olarak Avrupa siyasetini ve özel olarak çağdaş Avrupa'nın siyasi çatışmalarını ve gerilimlerini eleştirel olarak analiz etme becerilerini geliştirmek. Ulusal politika ile Avrupa entegrasyonu projesi/gerçekliği arasındaki değişen ilişkiyi anlamak ve değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, Avrupa ve Avrupa Birliği için merkezi öneme sahip konulara eğileceğiz. Bunu birbiriyle ilişkili üç perspektife odaklanarak yapacağız. İlk olarak, çağdaş Avrupa'nın ulusal yaşamını biçimlendiren temel siyasi meselelere ve tartışmalara özel önem veren bir dizi Avrupa ülkesini analiz edeceğiz. İkinci olarak, bu temel konuların “Avrupalılaşma” derecesini vurgulayarak AB'nin üye devletler üzerindeki etkisine odaklanacağız. Üçüncü olarak, küreselleşmiş bir dünyada ulusal siyaset ve Avrupa bütünleşmesi arasındaki değişen ilişkiyi ve bunun Avrupa'nın geleceği için sahip olabileceği olası uzun vadeli etkiyi inceleyeceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Avrupa Birliği'nin tarihsel gelişimini ve evrimini kavramak 2) Günümüzde Avrupa siyasetindeki temel tartışmaları değerlendirmek 3) Günümüz Avrupa siyasetindeki gelişmeleri eleştirel bir bakışla analiz etmek 4) Avrupa bütünleşmesinin karşı karşıya olduğu meydan okumalar ve umutlara dair kapsamlı bir anlayış geliştirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Avrupa ve Avrupalılaşma | |
3) | Avrupa, Ulus devletler ve Avrupa bütünleşmesi | |
4) | Çok seviyeli Avrupa yönetişim sistemi | |
5) | Ulusal parlamentolar ve AB | |
6) | Hukuk Politikaları | |
7) | Siyasal Partiler ve Avrupa Parlamentosu | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Seçimler ve Oy verme | |
10) | Sivil Toplum | |
11) | Avrupa Sağı, Avrupa Solu: Siyaset ve Pazar | |
12) | "Avrupa Kalesi?" Göçmenler ve Azınlıklar | |
13) | Avrupa ve Dünya | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | European Politics. A Comparative Introduction. Tim Bale. 2017. Palgrave MacMillan |
Diğer Kaynaklar: | Politics in the European Union. Ian Bache, Simon Bulmer, Stephen George, Owen Parker, Charlotte Burns. 2020. Oxford University Press |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 52 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Ödevler | 7 | 19 |
Ara Sınavlar | 7 | 14 |
Final | 13 | 32 |
Toplam İş Yükü | 125 |