Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin mesleki formasyonlarını kazanırken beraberinde mesleklerini etkileyecek çevresel faktörler konusunda farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak, bu doğrultuda global bir konu olan küresel iklim değişikliğine nelerin sebep olduğunu ve iklim değişikliğinin nelere sebep olabileceğini bilerek bu etkilerin iş dünyasına maliyetini öngörmelerini sağlamak, bu etkileri en aza indirgeyecek proje ve faaliyetlere yönlendirmek, net sıfır emisyon hedefleri doğrultusunda mevcut faaliyetler için yeni teknikler geliştirilmesi ve ayrıca yeni faaliyet alanları ve yeni iş kollarına hakim olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; iklim; iklimin insan yaşamındaki önemi; küresel iklim değişikliği; küresel iklim değişikliğinin kaynağı; küresel iklim değişikliğini önleyici uluslararası organizasyon ve girişimler; Avrupa Yeşil Mutabakatı ve uluslararsı ticarete etkileri, sınırda karbon düzenleme mekanizması, yeşil dönüşüm kapsamında, yeşil pazarlama, yeşil finansman, yeşil üretim, yeşil tüketim kavram ve yöntemleri, Küresel iklim değişikliğinin sektörel etkilerini kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İklim ve İklimi Etkileyen Faktörler |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
2) |
İklim ve İklimi Etkileyen Faktörler |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
3) |
Küresel İklim Değişikliği ve İklim Değişikliğinin Doğal ve Antropojenik Kaynakları |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
4) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Global& Türkiye) |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
5) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel & Yaşamsal) |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği ders notları |
6) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel) |
Öğretim Üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
7) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel & Ekonomik & Uluslararası Ticaret) |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
8) |
İklim Değişikliğini Önlemede Uluslararası Girişimler |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
9) |
İş Dünyasında Yeşil Dönüşüm Hareketi |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
10) |
Yeşil Pazarlama- Yeşil Finansman – Yeşil Enerji |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
11) |
Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatı |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
12) |
AB Yeşil Mutabakatının Etkileri – Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
13) |
Düşük Karbon Ekonomisine Geçiş – Karbon ayak izi – Karbon Fiyatlandırma Mekanizmaları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
14) |
Yeşil Fırsatlar ve Karbon Yakalama Teknolojileri
İklim Değişikliği Kaynaklı Afetlerin Sektörlere Etkileri
|
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
15) |
Final Sınavları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
16) |
Final Sınavları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|