Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI417 | ||||
Ders İsmi: | Göç ve Sosyal Düzen | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NURDAN BOZKURT ÇAKIR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Nurdan Bozkurt Çakır | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin uluslararası göçün temel kavram ve kuramlarını öğrenmelerini ve bu alandaki tarihsel süreçleri ve tartışmaları kavramalarını sağlamaktır. Farklı bölgelerdeki göç süreçleri, uluslararası göç politikaları, göçün ekonomik ve sosyal boyutları da ders kapsamında ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: | Uluslararası göçün temel kuram ve kavramlarını tartıştıktan sonra, ders göçün tarihsel gelişimini ve küreselleşme ile göç arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır. Derste ayrıca zorunlu göçmenler, düzensiz göçmenler ve çevresel göçün yeri incelenecek, uluslararası işgücü göçü ile Avrupa ve Türkiye'nin göç politikaları da tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası göçü ve ilgili kavramları anlamak 2) Uluslararası göç teorilerini anlamak 3) Uluslararası göçün tarihsel arka planını anlamak 4) Uluslararası göçün ekonomik ve sosyal yönlerini değerlendirmek 5) Göç Politikalarını Tartışmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gözden Geçirme | |
1) | Uluslararası Göçe Giriş | |
2) | Uluslararası Göçün Kavramsal Çerçevesi | |
3) | Uluslararası Göç Teorileri | |
4) | Globalization and Migration | |
5) | Uluslararası İşgücü Göçü ve Küresel Ekonomi | |
6) | Uluslararası Örgütler ve Göç | |
7) | Gözden geçirme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Çevresel Göç | |
10) | Migration, Identity and Community | |
11) | Avrupa Birliği'nin Göç Politikaları | |
12) | Türkiye'nin Göç Politikaları | |
13) | Öğrenci Sunumları-I | |
14) | Öğrenci Sunumları-II | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Stephen Castles and Mark J. Miller, The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World, Macmillan Press, 1993 (Fifth Edition, 2014). |
Diğer Kaynaklar: | Stephen Castles and Mark J. Miller, The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World, Macmillan Press, 1993 (Fifth Edition, 2014). Khalid Kosher, International Migration: A Very Short Introduction, Oxford, 2016. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 45 |
Sunum / Seminer | 16 | 46 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 123 |